2012. május 8., kedd

Esti körséta kis portánkon

Míg Zolit várom haza gondoltam csapok egy kört a kertben és a baromfiudvar tájékán.
Van egy gyönyörűsége rózsabokrom, most már nagyon hatalmas, már több mint két méter. Tavaly mikor virágzott volt rajta olyan fej amin 14 virág volt egyszerre.



Tegnap elkészült a lugasnak a tartószerkezete, minden ív a helyére került, a keresztdrótok is be lettek fűzve, illetve el lettek ültetve azok a növények amiket ide szántunk.



A képen látható asztalt a padokkal Zoli készítette. Asztalos az eredeti szakmája, úgyhogy nagyon sok mindent ő csinál meg itthon.
A kiscsibik már három hetesek, hogy repül az idő, na meg ők is imádnak repkedni. Szép nagy dagik már és imádják a hasukat.



A kiskacsák még a mami szoknyája alá bujdosnak. Nagyon félősek szegénykék, de a mama is félti őket rendesen. Akár enni, akár inni viszek nekik, mindig rám fúj.


A kert kezd zöldbe borulni. Minden szépen cseperedik, a gyümölcsfákon megjelentek a kis termések, a borsó, a menta, a csicsóka nekilódult rendesen. A fekete szeder bokraink virágoznak, és egyik másik fűszernövény is. A futós babok is mind kibújtak és a sóskát megint szedhetem. A hagyma, zöldbab, káposzta és a karalábé is szépen fejlődik.

Kertünk így néz ki a mai napon
Nektarin
Körte
Megy
Barack
Zöldborsó
Menta és előtte az eper
A kibújt futós babok
Fekete szeder
Csicsóka
Sóska
Fűszernövények a kerti kis út mentén
Zöldbab a hagyma és a fólia között
Hagyma
A még fóliában lévő palánták nagyon jól érzik magukat. Az epreken meg már szép nagy termések vannak.




6 megjegyzés:

Edit írta...

Hűű a mindenit! Nagyon klassz nálad minden! Milyen szép lesz majd a lugas ha befuttják a növények! És milyen jó, hogy ilyen ügyeskezű ember van a háznál! Csuda szép lett a pad meg az asztal :)Néztem, jó sok mentád van :) Én kicsit megkésve vagyok, de most fogok csak majd ültetni sóskát. Remélem kikel...

Juhmeli írta...

Már megint csak csorgatom itt a nyálam, olyan szép minden. Nálunk a szeder nagyrészt tőből hajt:(, de legalább él.
Lidike, a kerti út tégláinak milyen alapot csináltatok, vagy csak homokba raktátok? Mi is szeretnénk, de még nem mertünk belevágni, mert a jelenlegi megoldás nem vált be.

Lidike írta...

Te is nagyon ügyes vagy. Nem kis munka fenntartani azt a kertet egyedül. De majd a látvány és később a betakarított termés kárpótol mindenért.
Hát igen, nálunk én még csak tanuló vagyok, Zoli az aki mindenhez ért.
Nálam a sóska már két éve a földben van, azért nő ennyire.

Lidike írta...

Csak homokba raktuk, mert azt is szem előtt tartottuk, hogyha egyszer útban lesz csak simán felszedjük. És csak azért ér addig, mert ott fogyott el az itthon található használt tégla. De tervben van egy bográcsozó és grillező kialakítása a lugasnál téglából és akkor majd annyival többet veszünk, hogy a kis utat végig rakjuk.

Edit írta...

Most lehet butaságot kérdezek, de mi az hogy homokba rakni? Ott nem föld volt, ahova raktátok? Vagy homokot kell alá tenni? Mert nálunk is van pár tégla, és van olyan hely, ahol szívesen kialakítanék normálisan járható utat, de én arra gondoltam, hogy megásom ott kicsit a földet és odapakolom a téglát és lejárjuk.....vagy másképp kell?

Lidike írta...

Jól gondolod. Csak én fogalmaztam meg rosszul. A tégla előtt nekünk ott fű volt, azt Zoli kiszedte (gondolom kirotációzta, pontosan nem tudom mert én akkor dolgoztam mikor csinálta) és a téglákat lerakta. Természetesen imbolyogtunk még rajta az elején, de minél többször tapostuk, annál jobban beékelődött a földbe. Van egy másik variáció aminél már a homok kell, de ezt még pontosan megtudom Zolitól mert este már nem értettem amikor mondta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...