2013. július 26., péntek

Svéd uborka csalamádé


Már említettem, hogy elég jól termett az uborkánk. Eddig! Úgy nézz ki, hogy kipusztult szegényke. Elég ramaty kinézete van, azért még próbálgatom locsolni, hátha. De nem esünk kétségbe, mert a később ültetett palánták már hozzák a virágokat.
Ezt a savanyúság receptet is Violától (Zoli nővére) ismerem, már többször meg is csináltam. Elég könnyű elkészíteni (szerintem) és ízre sem utolsó.

Hozzávalók:
  • 4 kg uborka
  • 1 kg hagyma (csináltam már vörössel és lilával is, szerintem mindkettő nagyon finom)
  • 1 jó marék só (sima, nem jódozott - én befőzésekkor ha sót kell használni mindig csak simát használok)
  • 8 dl cukor
  • 7 dl 10%-os ecet (vagy 3,5 dl 20%-os)
  • 1 csomag mustármag
  • pár szem fekete bors (15-20 szem, ahogy sikerül)
  • 1 kávéskanál borkén
  • 1 csapott evőkanál nátrium benzoát (egy pici meleg vízben feloldva és így adva hozzá a többihez)
Az uborkát jól megmosom és dörzsis szivaccsal megszabadítom a kis tüskéitől. A hagymát megpucolom, majd mindkettőt legyalulom vékony szeletekre. Én a nagy befőzős fazekamba pakoltam az egészet (de lehet akár egy nagyobb lavórba is rakni) és a többi hozzávalóval jól összeforgatom. Lefedve berakom a spájzba (az a lényeg, hogy hűvös helyen legyen) 1 napra. Mikor éppen eszembe jut akkor kavarok rajta egyet. Másnap jól kimosott üvegekbe szép lazán belepakolom a csalamádét és felöntöm a saját levével (nekem még szokott is kimaradni). Mielőtt lezárom az üveget teszek rá egy celofántot is, majd bepakolom a spájz polcára. Ebből az adagból két nagy üveggel és azoktól eggyel kisebbel lett.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...