2016. július 13., szerda

Panírozott cukkini fagyasztása


Ilyenkor nyáron mikor ennyi cukkini, patisszon terem a kertben állandóan terítéken van, akár rántva, töltve, rakottan vagy sorolhatnánk tovább. De azért télen is jó olykor-olykor egy kis rántott cukkinit enni egy könnyű főzelékkel akár. De az sem utolsó szempont, hogy már panírozva van a zöldség és csak sütni kelljen. Nyáron sok vele a munka, de mondjuk a nappalok is hosszabbak, de télen időt spórolunk vele. Én úgy vagyok vele ilyenkor, hogy ha már úgyis panírozok cukkinit vacsorára akkor már eggyel vagy kettővel több termést darabolok fel (hangulat és kedv függő nálam) és azt elrakom a fagyasztóba.
Tulajdonképpen úgy készítem elő mintha akkor rántanám ki a cukkiniket. A jól megmosott cukkinit felkarikázom (ha még zsenge a héja én rajta szoktam hagyni, de ha már keményebb akkor inkább megpucolom), besózom mindkét oldalát és egy szűrőbe rakom, hogy levet eresszen. Jó fél óra elteltével papírtörlővel a cukkini karikák felületéről a nedvességet felitatom és hagyományos módon bepanírozom, vagyis liszt, tojás és zsemlemorzsa. Egy tálcán vagy nagyobb tálon egymás mellé pakolom a szeleteket, ha több sor van akkor a sorok közé sütőpapírt teszek és így rakom be a fagyasztóba. Az első sor alá is rakható sütőpapír, arról könnyebb leszedni a már megfagyott szeleteket, de raktam már el úgy is, hogy nem volt papír a tálcán, ekkor egy késsel óvatosan lepattintottam róla.
Mikor kopogósra fagytak a szeletek akkor leszedem a tálcáról és egy zacskóban gyűjtöm össze. Télen csak kivesszük a fagyasztóból és forró zsírban vagy olajban kiolvasztás nélkül sütjük. Én több zacskónyi adagot szoktam így elrakni, képes vagyok egy egész rekeszt megtölteni vele, nagyon szeretjük :) Patisszonnal ugyanígy járunk el.







6 megjegyzés:

Muskátli Büfé írta...

Szuper ötlet - köszönjük! Büszke Rád a Gazda, ugye?

Gitta írta...

Jó ötlet! Kipróbálom.Köszi.

Iam írta...

Szia Lidike!
Még nem írtam kommentet, de mindig olvaslak.
Kérdezném, hogy várhatjuk-e még bejegyzéseidet?
Edina

Magdi írta...

Szia! Magdi vagyok elejétől olvasom a blogodat.Hiányzik hogy nem írsz :-(

Lidike írta...

Szia Magdi és Edina!
Higgyétek el, hogy van is lelkiismeret furdalásom, hogy így elhanyagoltam a blogot, nem is magyarázkodom, szakítanom kell rá mindenképpen időt. Semmiképp nem akarom abbahagyni.
Pár sort, pár képet szoktam megosztani a blog facebook oldalán, ha van rá lehetőségetek nézzetek be oda is.
Ígérem írok nemsoká!

Köszönöm, hogy így várjátok!

Gitta írta...

Ez a panírozott cukkini tuti.rajtaf felbuzdulva én is tettem el és mondhatom hogy sikere van.amugy is szeretjük így pedig nem olajban sütöm egyéb eü okok miatt de nagyon finom😀ráadásul hogy csak elő kell venni pl.szombati napokon!!! idő kímélő.
Tényleg nem írsz!én is látom már egy ideje.ha van időd írj.hs más fontos dolgod lett akkor az az első😁!!udvozlettel gitta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...