2015. július 7., kedd

Krémsajttal töltött paprika olíva olajban


Először kezdődött azzal, hogy mindenáron szeretnék megtanul sajtot készíteni, na ez alapszinten valamennyire sikerült is (majd az egy más történet lesz, hogy innen hogyan kellene tovább fejlődnöm). Majd elkezdtem a boltokban lesni a polcokat, hogy milyen formákban árulják az egyes sajtokat, és egyszer megakadt a szemem egy szépségen. Paprikába töltött krémsajt volt olajban. Na onnantól kezdve azon kattogott az agyam, hogy hogyan kellene megcsinálni. Legnagyobb bajom az volt, hogy honnan szedek ilyen pici paprikát amibe beletölthetem a sajtot, a csili szóba sem jöhetett mert én nem szeretem a csípőset, meg ha már megcsinálom akkor csak ennék belőle. A neten utánanéztem és kiderült, hogy létezik olyan, hogy mini csemege paprika, de leginkább külföldi oldalakon leltem meg, kb. kisujjnyi hosszú a termése és több színben kapható. Csak éppen nem olyan boltban ahova az ember vásárolni jár általában, a környékünkön meg nemigen tudok delikatesz féle üzletekről, ahol különlegességeket is árusítanának. Mivel vetőmagot sem igen találtam így nagy bánatomra annyiban hagytam az egészet, majd egy évre. Mígnem hétvégén egy olyan multiba sikerült beszabadulnom (M...O) aminek a zöldséges részlegén bambulászva az egyik polc eldugott sarkában megpillantottam kis fehér műanyag dobozban a mini paprikákat. Kikerestem a legkisebb méretűeket tartalmazó dobozt (teljesen átforgattam az egészet) és úgy vigyorogtam végig a boltban míg haza nem értünk mint egy tejbetök :) Igaz egy kicsit borsos volt az ára (na annyira azért nem), de már olyan régóta szerettem volna megcsinálni hogy még Zoli is noszogatott, hogy vegyük megfelé, így nyugodt szívvel hoztam el.
A legjobb az egészben, hogy éppen volt otthon krémsajt amit kecsketejből készítettem, általában natúron tartom a hűtőben, hogy ha úgy van akkor süteményhez is fel tudjam használni, így semmi akadálya nem volt, hogy elkészítsem ezt az antipasti jellegű finomságot :)


Hozzávalók:
  • krémsajt (most fokhagymás ízesítéssel)
  • mini paprikák
  • oliva olaj
Az otthon lévő krémsajtból egy adagot külön szedtem, megsóztam és 3 gerezd fokhagymát belereszeltem majd jól összekavartam, így várt sorára a hűtőben.
A paprikákat jól megmostam és jó gazdasszonyhoz híven az utolsó szem magot és kihalásztam belőlük, jövőre megpróbálom elültetni őket hátha sikerül, de lehet, hogy még most pár magot elvetek próbaképp :) Zoli apukája pont nálunk volt, ő is kért a magokból :)


Egy lábasba tettem 1-2 evőkanálnyi olajat és beleraktam a paprikákat. A legkisebb gázrózsán a legkisebb hőfokon tető alatt pároltam a paprikákat de csak annyira, hogy egy picit megpuhuljon. Többször átkavargattam mert még így is megkapta egy-két paprika oldalát. Mikor egy kicsit összeesett akkor levettem a tűzről és hagytam kihűlni. Míg hűlt még akkor is tovább puhult, így tényleg elég pár percig sütni.


A kihűlt paprikákat a legkisebb kávés kanalammal egyesével megtöltöttem a fokhagymás krémsajttal. Őszintén bevallom, hogy nem bírtam ki és töltögetés közben egyet megettem. Hát egyáltalán nem csalódtam, sőt. Isteni finom lett, amúgy is imádom a sült paprikát de így krémsajttal töltve még pikánsabb lett. A megtöltött paprikákat egy csatos üvegbe pakoltam óvatosan és felöntöttem olíva olajjal, hogy teljesen ellepje, lezártam és felhasználásig hűtőben tárolom. Biztos nem tartható el sokáig, max. 1-2 hétre gondolnék, de szerintem nem lesz annyi ideje, hogy ezt kipróbáljam.
Már most megmondom, hogy pirítóssal isteni, főleg ha a kenyeret is mi magunk készítettük :D




6 megjegyzés:

mancoka kertje írta...

A számban érzem az ízét, olyan gondossággal írtad le a folyamatot.
Szerintem hosszabb ideig is eltartható (lenne), hiszen az olaj tartósítja. Ahogy leírtad hogy milyen lett, biztosan nincs szükség a hosszú eltarthatóságra.
Kíváncsian várom a fejleményeket a mini paprika termesztéséről! Sok sikert hozzá! Ha (egyszer majd) lesz már sok magod, akkor kérhetnék belőle?Én a Ramiro paprika magját szedtem ki, ültettem el, és most várom az eredményt.

Fernel írta...

Ajjaj, most megkívántam...
Paprikatöltő célszerszámnak legjobb egy habzsák, ha az nincs, egy erősebb nájlonzacskó, azzal pöpecül be lehet tölteni az ilyesmit.

Lidike írta...

Élt két napot :D Kénytelen vagyok újabb adagot csinálni, hogy teszteljem az eltarthatóságát :)

Muskátli Büfé írta...

Micsoda szépséges színes és ízek! Lidike, fantasztikus vagy!

Lidike írta...

emélhetőleg jövőre csak úgy ontani fogja a minipaprika terméseket a palánták és akkor tudok az ország minden irányába magokat küldözgetni :D Addig is féltő gonddal őrizgetem, hogy tavasszal el tudjam ültetni :)

Gandalf írta...

Jááááááj!! Már megint egy nyálelválasztás beindító mű by Lidike... :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...