2014. augusztus 27., szerda

Ketchup házilag


Nem is értem mért nem csináltam eddig ketchupot, de tényleg, sosem készítettem ezelőtt. Pedig a gazda nagy fogyasztó. Az utóbbi időben egyre inkább kezdett nem tetszeni a bolti kínálat. Sem a színe, sem az állaga de még az íze sem volt az igazi, látszódott és érződött rajta, hogy "mű". Én nem azt mondom, hogy mind ilyen ami a boltban kapható, gondolom a legmagasabb kategóriák azért már tartalmasabbak.
Mivel ez volt az első próbálkozásom ezért segítségül hívtam Alíz receptjét. Igaz az elkészítés vége fele derült ki számomra, hogy jó pár zöld fűszerem elfogyott, így ezek most nem kerültek bele. Ezt eredményezi ha az ember hirtelen felindulásból készt el valamit és nem készül rá előtte :) De így is isten finom lett.

Hozzávalók:
  • 2 kg paradicsom
  • 8 db kápia paprika
  • 10 db közepes hagyma (nálam vegyesen vörös, lila és saláta hagyma)
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 2 db közepes sárgarépa
  • 1 nagy zellergumó fele
Fűszerezés:
  • 2 dl almaecet
  • 1 evőkanál só
  • 4 evőkanál cukor
  • 1 teáskanál szegfűbors
  • 1 teáskanál szemesbors 
  •  
  •  Na-benzoát


A zöldségeket megmostam, megpucoltam és feldaraboltam. Egy nagyobb edénybe felraktam főni, aláöntöttem egy kis pohár vizet. Mikor megfőtt én botmixerrel pépesítettem az egészet majd átpasszíroztam. Így az összes zöldségnek nemcsak az íze hanem maga a húsa is benne maradt, igaz így nem lett sima az állaga.
A zöldségpépet visszaraktam a tűzhelyre, belekevertem a fűszereket, a kétféle szemes bors teatojásba téve raktam bele, hogy majd a végén egyszerűbb legyen kiszedni. Közben azért kóstolgattam, hogy megfelelő e az ízesítése. Addig főztem míg megfelelő lett az állaga. Nyugodtan otthagytam a tűzhelyen, nem csapott ki, nem ragadt le, csak párszor kavargattam át. Mikor elkészült levettem a tűzhelyről, belekavartam egy kis tartósítószert (amilyen rövid életű lesz lehet nem is kellett volna bele) forrón üvegekbe szedtem, lezártam a tetejükkel és fejre állítottam 10 percre, majd száraz dunsztba hagytam kihűlni. Ebből a mennyiségből öt kis üvegnyi lett.


Egyik este grilleztünk egy kis pácolt húst így felbontottunk egy üveggel, hogy megkóstoljuk hozzá. Azt hiszem isteni finomra sikeredett és állagra is elég sűrű lett. Mondanom sem kell, hogy el is fogyott a felbontott üveggel, így szerintem elég rövid életű lesz ez a kis adag. Szerintem hétvégén csinálok egy dupla mennyiséget, de azt már tovább turbózom zöld fűszerekkel és talán egy kis almával is, ezt az első variációt pedig alapnak meghagyom hozzá :)






3 megjegyzés:

Muskátli Büfé írta...

Lidike, nem csodálom, hogy olyan illanó fajta - megvan benne minden finomság!!!! Ügyi vagy :) Milyen lett a ramen crust pizza?

BoGyo írta...

Gratulálok:) Nagyon jól néz ki! Jó étvágyat hozzá!

Gitta írta...

Szerintem ez sem fogott ki rajtad! Te valld be, hogy boszorkány vagy:-))) A konyha ördöge, vagy tündér:-)))
Újra csak gratulálok a konyhádhoz!!
Üdv: Gitta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...