2013. július 31., szerda

Paradicsomos-cukkini párna


Ez az idei nyár abszolút kedvence számomra. Mikor megláttam a receptet a Kifőztük magazin 2013. júliusi számában, tudtam, hogy el vagyok veszve, olyan ínycsiklandó volt mellette a fotó. Természetesen egy kicsit alakítanom kellett a recepten, mert sem füstölt szalonna, sem kék sajt nem volt itthon, de szerintem a végeredmény így is magáért beszélt.

Hozzávalók (6 darabhoz):
  • 50 dkg leveles tészta (nekem fagyasztott volt)
  • 2 kicsi vagy 1 nagyobb zsenge cukkini
  • 10-15 dkg füstölt szalonna (nekem most csak fehér sós szalonna volt itthon)
  • 20 dkg mozzarella sajt
  • 4-5 paradicsom
  • 1 fej lila hagyma (ezt már én raktam hozzá, imádom)
  • zöld fűszerek (bazsalikom, rozmaring, kakukkfű, petrezselyem tárkony - ezeket szedtem a kertben)
  • bors
  • olívaolaj
Először is kimentem a kertbe és szedtem cukkinit, paradicsomot, illetve a zöld fűszereket. Majd mindent felszeleteltem, a cukkinit, paradicsomot, hagymát és a sajtot karikára, a szalonnát meg vékony kockákra, a zöld fűszereket pedig összeaprítottam.




A sütőt előmelegítettem 200 fokra.
A kiolvadt leveles tésztát kinyújtottam és 10x20 cm-es téglalapokra vágtam. A tepsit beborítottam sütőpapírral és ráfektettem három téglalapot. Majd a széleket 1-1,5 cm szélességben bemetszettem óvatosan, nehogy átvágjam a tésztát. Mindegyiket kiraktam szalonnával és hagymával, majd a tetejére lapoltan rápakoltam a cukkinit, paradicsomot és a sajtot felváltva. Mikor teljesen beterítettem a tésztát meglocsoltam olíva olajjal, sóztam, borsoztam és rászórtam az összevágott zöld fűszer keveréket.




Az előmelegített sütőben 30-35 perc alatt készre sütöttem. Nekem elég régi sütőm van, az eredeti recept 20-25 percet ajánl, érdemes nézni közben, nehogy megégjen a tészta. A hat darabot két menetben készítettem el. Még melegen megkóstolva isteni finom volt, de ettünk belőle hidegen is. Egyszerűen imádni való. Azóta készítettem úgy is, hogy kolbász karikákat is tettünk a cukkini alá (természetesen Zoli kérésére).










2 megjegyzés:

Gandalf írta...

Ez hatalmas! Már lopom is.

Muskátli Büfé írta...

Nagyon-nagyon-nagyon! (szép és finom)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...