2012. augusztus 6., hétfő

Padlizsán fagyasztása

Nem tudom ki hogy van vele, de én imádom a padlizsánt. Rántva, rakottan, sütve, de legfőképpen krémnek. És, hogy tudjam élvezni a padlizsánkrémet egész évben, mindig ültetünk és fagyasztok le belőle (már amit nem eszünk meg :). Nagyon egyszerű folyamat, kisebb buktatókkal. Nekem sikerült az egyikbe belerohannom.
A padlizsánokat először jól meg kell mosni. Vigyázni kell a zöld kacsoknál, mert nagyon szúrnak. Valaki ezeket le is vágja, én rajta szoktam hagyni, mert úgy könnyebben meg tudom fogni pucoláskor.
Sütni lehet szabad ég alatt rácson, vagy bent a konyhában a sütőben. A kinti sütésnek jobb hangulata van, illetve azért add hozzá egy plusz ízt is. Mivel még nincs kész a sütőben a rácstartó rész, így kénytelen voltam a konyhai változatot választani. Ilyenkor a tepsibe teszek egy sütőpapírt, hogyha a padlizsán héja ég, akkor ne a tepsiből kelljen felsúrolni. A padlizsánokat egymás mellé szorosan a tepsibe kell fektetni.


A tűzhelybe berakáskor kapcsoltam be a sütőt közepes hőfokra. Elvileg meg kellene előtte szurkálni, hogy a gőz tudjon távozni belőle és nehogy a sütőben szétpukkadjon. Na én úgy gondoltam, hogy minek nekem szurkálás, majd ügyelek rá. Egyik pillanatban még sütkérezett szépen a sütőben, a másikban pedig már egy nagy durranást hallottam. Szerencsémre csak az egyik ment szét, de már csak az utolsó pillanatokban, így nem borította be az egész sütőt.


Mikor megsült átpakolom egy lábasba és lefedve hagyom hűlni egy kicsit. A padlizsánról azt lehet olvasni, hogy ha fémkéssel darabolják akkor a húsa befeketedik. Ezért Zoli csinált nekem egy fakést, illetve amíg nem volt, a kolléganőm kölcsönadta az övét (még tavaly, úgyhogy ideje visszaadnom).

A jobb oldalit csinálta Zoli
És akkor elkezdődik a trancsírozós munka. Meg kell szabadítani a padlizsánt a héjától és a zöld végétől. Valaki még a magokat is kikaparja belőle, de minket nem zavar, úgyhogy benne szoktam hagyni.


A megpucolt padlizsánokat a fakéssel pépessé darabolom. Nem baj ha nem teljesen sima, mert majd amikor a krémet csinálom úgyis botmixerrel kavarom össze a hozzávalókkal. Nem tudom, hogy mitől de az én padlizsán húsaim nem maradnak fehérek, pedig tényleg csak fa késsel aprítom. Csak van egy enyhe barnás színe, de ez az ízén mit sem változtat.


Mikor az összeset felaprítottam akkor egy műanyag szitán lecsepegtetem a húst és ha már teljesen kihűlt bezacskózom és mehet a fagyasztóba.



Az egy tepsinyi adagból négy zacskóval raktam el. Felhasználás előtt csak kiveszem a fagyasztóból, hagyom kiolvadni és már készíthető is a finom padlizsánkrém.

Még zakuszkába szoktam tenni padlizsánt, de ha van valakinek más variációja, hogy hogyan lehet még tartósítani szívesen fogadom az ötleteket.

4 megjegyzés:

Vicuska írta...

Én a kész padlizsánkrémet fagyasztom le- de nem adom hozzá a majonézt és fokhagymát, csak amikor elővéve kiolvasztom. Nagyon jó ötleteket találtam a blogodon!!!

vargaera írta...

Köszönöm! Kipróbálom, mert mi is nagyon szeretjük!

Rácz Norbert írta...

A Zoli faragott a botmixerhez is fa késeket?

Unknown írta...

:D :D :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...