2012. július 26., csütörtök

Gyöngyhagyma ecetes lében

A felszedett gyöngyhagyma annyi nem volt, hogy jó pár befőttes üvegre szétpakoltam volna, de a tisztítása jó sok munkával járt. Aki csinálta már az tudja miről beszélek. a megtisztított hagymákat két léről jól átmostam, a második mosásnál még vagdostam le róla rossz részeket amiket észrevettem, illetve a nagyon nagy darabokat ketté vágtam.


Végül is arra a döntésre jutottam, hogy az egészet egyben teszem el. Van egy 8 literes műanyag vödröm aminek van teteje is, abba borítottam bele, hogy belefér e egyáltalán. Belefért!


Még a lének is volt bőven helye. A léreceptet még Violától kaptam (Zoli nővére), ők úgy hívják, hogy "savanyúság öröklé". Még a neve is szépen csengő. Az a lényeg, hogy ezt a levet bármilyen savanyúsághoz használhatom ha nincs más leírásom.

Savanyúság öröklé
  • 7 liter víz
  • 1 liter 10% ecet
  • 24 dkg só
  • 40 dkg cukor
  • 2 kk borkénpor
  • 1 kk szalicil
  • 1 cs mustármag
  • 1 cs babérlevél
A vödör aljába beleöntöttem (előtte a hagymákat kivettem) az 1-1 csomag  mustármagot és a babérlevelet, majd beleborítottam a hagymákat. A léből fele adagot készítettem el a vödör űrtartalmát és a belekerülő mennyiséget figyelembe véve. Egy lábasban a folyékony hozzávalókat összekevertem a száraz anyagokkal, addig míg azok el nem olvadtak és csak ezután öntöttem rá az egészet a hagymákra.


A hagymák víz alatt tartása végett az egészre ráraktam egy műanyag fedelet és arra egy kistányért, amire rárakva a vödör fedelét az összes hagymát lenyomta a lé alá. Természetesen ezeket előtte jól el kell mosni.


 A vödröt levittem a hideg pincébe, hagy érlelődjön szép csendességében.

3 megjegyzés:

Mazsianyu írta...

Milyen utóíze van ennek a lének? Amit én használok az olyan erős, nem tudok rá jobb szót, én az idén szeretnék valami olyat csinálni, ami hasonlít a piacos hordós savanyúságokra.

Hagymafonásra is reagálnék, én csak a fokhagymát szoktam fonni, de azt egyszerűen hármas fonatban, mintha hajat fonnék, amelyik szára vékonyodik oda helyezem az újabb hagymát.

Úgy örülök, hogy találtam egy "hazai" blogot (vagyis gondolom, hogy hazait, ha a nyíregyházi piacon vettél fazekat)!

Lidike írta...

Én szeretem ezt a levet, szerintem nem erős. Hát azt nem tudnám megmondani, hogy mennyire hasonlít a piacoshoz, de aki eddig kóstolta, senki nem panaszkodott. Tegyél el vele egy kisebb adagot és majd meglátod, hogy neked jó e.

A hármasfonást azt tudom, csak én olyat szerettem volna csinálni, aminél körben mindenhol hagymafejek vannak, amiket szoktak árulni fokhagyma füzérként. Majd jövőre megpróbálom, hátha addig valakivel találkozok aki csinált már ilyet.

Hazai, méghozzá Tiszántúl :)

Mazsianyu írta...

A hazait úgy értettem, hogy Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei blog. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...