2013. április 4., csütörtök

Húsvéti hidegtálam


Ilyen hidegtálat először készítettem, izgultam rendesen, hogy minden szépen összeálljon. Húsvét hétfőre készült, az elképzelés az volt, hogy a tálca közepén lesz a saláta és körberakom mindenféle finomságokkal. Hát így sikeredett.
Azt tudtam, hogy francia salátát akarok csinálni, csak még nem körvonalazódott bennem, hogy miként fogom tálalni, mígnem ráakadtam Moha salátájára. Ez egy tuti kialakítás, és őzgerinc formám is volt hozzá. Az eredeti recepthez képest csak annyit változtattam, hogy tettem bele kb. 20 dkg kukoricát is, illetve egy kicsit emeltem a majonéz mennyiségét mert egy egész zacskó zselatint adtam hozzá ami 5 grammal több, mint a receptben előírt mennyiség. A salátát már előzőnap elkészítettem és a hűtőbe tettem, hogy legyen ideje megdermedni. Hétfő reggel pedig sorban elkészítettem a többi résztvevőt.
Baconbe tekert csirkemáj:
Előző este kivettem a fagyasztóból jó fél kilónyi csirkemájat, hogy kiolvadjon. Jól átmostam, majd szűrőben hagytam lecsepegni. Feldaraboltam, majd egyesével egy-egy baconszalonnára fektettem és feltekertem. Hőálló edénybe raktam aminek az alját előtte vékonyan kiolajoztam. Fedő alatt előmelegíttet, forró sütőben kb. fél órát sütöttem, majd fedő nélkül még öt percet.
Tormakrémes sonkatekercs:
Sikerült szereznem házi készítésű tormát, isteni finom. 3 evőkanál tormához kavartam 20 dkg natúr ömlesztett krémsajtot, 5-6 evőkanál majonézt (ez is saját készítésű volt), sót, egy pici citromlevet, 1 evőkanál mustárt és mert a sajtom nagyon kemény volt ezért még raktam bele 1 evőkanál tejfölt is. Botmixerrel szép simára kikavartam, majd a sonkaszeletek egyik végét megtöltöttem a krémmel és feltekertem. 25 szelet sonkát töltöttem meg.
Kaszinó tojás:
Keményre főztem 10 db tojást. Mikor kihűlt, megpucoltam és hosszában kettévágtam. Maradt ki egy kis tormakrém, ehhez raktam a kiszedett tojássárgákat. Ezt sóztam, borsoztam, tettem még bele 1-1 evőkanál mustárt és majonézt. Mikor ezt összekevertem olyan kevésnek tünt nekem, ezért még beletettem egy 10 dkg-os natúr ömlesztett sajtot is. Majd botmixerrel simára kavartam és visszatöltöttem a tojásfehérjékbe.
Szezámmagos csirkefalatok:
Vagy hívhatnánk tyúk és kakasfalatoknak. Pont húsvét előtt két héttel lett levágva egy kakas és egy tyúk pörköltkészítés végett. A húsvétra gondolva a melle húsokat elraktam a fagyasztóba. Ezeket is előző este kivettem, hogy reggelre kiolvadjanak. Még egészben jól megmostam és szűrőbe raktam, hogy lecsepegjen. Majd nagyobb falatokra vágtam és bepaníroztam. A szezámmag a prézlihez volt hozzákavarva. Forró olajban kisütöttem és papírtörlőre raktam ki, hogy felszívja a felesleges olajat.
Mikor minden elkészült a tálcát kiraktam salátalevelekkel és mindent szépen elrendeztem. Díszíteni már nem tudtam, mert a fiúk reggelire megették a paprikát, újhagymát és a saláta egy részét. Nem voltam eléggé éber, vagy nem sikerült jól eldugnom a hűtőben :)
Természetesen, hogy Erzsike néniék se maradjanak ki a jóból, nekik is készült egy kisebb adag. A salátát is ezért növeltem meg mennyiségileg, hogy oda is jusson. Gondolom sok mindenkinek van olyan szomszédja akikkel egymás kedvére sütögetnek, hát mi ilyenek vagyunk :)



1 megjegyzés:

VRJúlia írta...

:) A baconos csirkemáj nálunk is menő, a tormakrém éppen jó ötlet ma vacsorára, nem mellesleg a tál csodaszép, és biztosan finom is volt.
Minden jót!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...