2012. szeptember 7., péntek

Citromos cukkinilekvár

Leszedtem az utolsó cukkiniket a már elszáradt tövekről. Gondoltam kipróbálom ezt a finomságot. Annyiban tértem el az eredeti recepttől, hogy nem cukorral hanem édesítővel készítettem.


Hozzávalók:
  • 1,5 kg cukkini
  • 4-5 db citrom
  • 25 ml folyékony édesítőszer
  • két diónyi friss gyömbér lereszelve
  • 1 zacskó 3:1 dzsemfix
A cukkiniket jól megmostam, levágtam a végeit. Mivel már nem voltak zsengék ezért inkább meg is pucoltam, majd kiszedtem a magokat belőle. A tökgyalun legyalultam kicsi vékony darabokra. Ebből a négy cukkiniből pont másfél kiló gyalult tök lett. Felraktam egy lábasban párolódni közepes lángon.


A jól megmosott citromok héját ráreszeltem a cukkinire, majd megpucoltam azokat úgy, hogy a fehér részt is levágtam. Kimagvalva és felkockázva hozzáadtam ezt is a cukkinihez. A gyömbért megpucoltam és ráreszeltem. Hozzáöntöttem a folyékony édesítőt és jól összekavartam. Így pároltam kb. negyed órát. Mikor már jónak ítéltem hozzátettem a dzsemfixet és ezzel is forraltam pár percet folyamatos kevergetés mellett.



Mikor elkészült, kimosott üvegekbe raktam, rögtön lezártam a tetejüket és fejre állítottam öt percre. Ebből az adagból öt kis üveggel lett, száraz dunsztba kerültek. Másnap felcímkéztem mindegyiket és bekerültek a spájzba a lekváros polcra :)




3 megjegyzés:

Mazsianyu írta...

Jövőre próbáld majd ki ananásszal ízesítve!

Lidike írta...

Idén is több félét szerettem volna csinálni, meg marinált cukkinit is, ezért csináltuk a másodvetést. Csak úgy látszik nem nagyon jött be. Na majd jövőre talán...

Mazsianyu írta...

Főzőtökből is finom. Abból van még?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...