2012. szeptember 3., hétfő

Nektarin chutney

A szombati szilvachutney készítésen fölbuzdulva vasárnap készítettem egy nektarinos változatot is. Mikor szedtem a kertben a leveshez a körtét és az almát, akkor láttam, hogy van még pár szem nektarin a fán, így gyorsan azokat is lekapkodtam és már semmi nem állhatott az utamba.


Ennek a chutney-nak is az alapreceptjét Kaldeneker György oldalán találtam,  de most már egy kicsit bátrabb voltam és egy-két helyen picit változtattam.

Hozzávalók:
  • 1,5 kg nektarin
  • 3 db kápia paprika (2 db piros és 1 db zöld)
  • 10 dkg mazsola
  • 3 db alma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 1 db chili paprika
  • 2 db fahéjrúd
  • 1 evőkanál mustármag
  • 1 csipetnyi fűszerpaprika
  • 10 szem szegfűszeg
  • 4 szem szegfűbors
  • 3 db csillag ánizs
  • 1 teáskanál só
  • 25 ml folyékony édesítőszer
  • 2 dl víz
  • 2 dl almaecet
A megmosott és kimagvalt nektarint és almát egy centis darabokra aprítottam, a paprikát és a hagymát pedig kis darabokra vágtam.


Egy nagyobb lábasban felforrósítottam az olajat és beleraktam a paprikát. Addig sütöttem míg el nem kezdett pirulni. Hozzáadtam a felvágott hagymát és a lereszelt fokhagymát és ezekkel együtt is pároltam még pár percig.


Ráöntöttem az összevágott nektarint és az almát, rászórtam a különböző fűszereket, hozzáadtam a mazsolát, a chilipaprikát és az édesítőszert, egyedül az almaecetet nem raktam hozzá. Hogy szaftja is legyen ezért aláöntöttem 2 dl vizet, majd jól összeforgattam az egészet.


Közepes lángon állandóan kevergetve 45-50 percig főztem. Most sem csalódtam, isteni illatfelhő vett körül, és az íze is fenomenális volt. Ez a színkavalkád pedig egyszerűen szemet gyönyörködtető.


Mikor elkészült, hozzáöntöttem az almaecetet és még tovább főztem öt percig. Tisztára mosott üvegekbe szedtem, rögtön le is zártam azokat és pár percre fejre állítottam, majd a száraz dunsztba kerültek.


Ez a mennyiség hat darab kis üveg megtöltéséhez lett elegendő.
Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy próbálja ki ezt az ízkavalkádot, én már biztos, hogy a rabja vagyok :)

3 megjegyzés:

zazálea írta...

szuper!

kisribizli írta...

tényleg színkavalkád!:) mazsola nélkül vajon milyen, ha vki nem szereti? csak ez tart vissza a chutneyfőzéstől..

Lidike írta...

Szerintem nyugodtan elhagyhatod a mazsolát, ugyanolyan jó lesz. Csinálj kisebb adagot, és ízleld meg. Én is félve raktam bele a chilit, mert nem nagyon szeretem a csípőset, de kellemesen csalódtam. Mondjuk azért pár magot kilökdöstem belőle :)Meg az összefőzéssel elegyednek a hozzávalók, fel sem tűnik, hogy benne van. Én csak biztatni tudlak, hogy mindenképpen próbáld ki, egy teljesen más ízvilág.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...