2012. szeptember 3., hétfő

Rakott padlizsán

Egyszerűen nem tudok betelni a padlizsánnal, imádom minden variációját. Ez a rakott változat egy olasz finomság alapján készült, csak egy kicsit a saját konyhámban lévő hozzávalókra igazítva. Biztos mennyei íze van parmezán sajttal, de vasárnap mikor eldöntöttem ,hogy ezt az ételt csinálom meg ebédre, csak trappista sajt volt itthon, így ezzel készült.

Hozzávalók:
  • 3 db padlizsán
  • kb. 1 kilónyi paradicsom
  • 20 dkg mozzarella sajt
  • 20 dkg trappista sajt
  • bazsalikom
  • 4 gerezd fokhagyma
  • olaj

Elöször a megmosott padlizsánok két végét levágtam és hosszanti irányban felszeleteltem fél centi vastag darabokra. Mindegyik szeletet besóztam és egy szitába raktam, hogy lecsepegjen a levük.


Fél óra múlva lemostam a sót a padlizsánokról és papírtörlők között felitattam róla a nedvességet. Olajtakarékosság véget a sütőben sütöttem meg a szeleteket. Egy tepsibe sütőpapírt raktam, aminek a felületét olajjal kikentem. Erre fektettem a padlizsánokat, a tetejüket szintén lekentem olajjal és előmelegített forró sütőben mindkét oldalukat 15-15 percig sütöttem.


Míg sültek a padlizsánok, közben elkészítettem a paradicsom mártást.
A megmosott paradicsomok alját keresztben bevágtam és forrásban lévő vízbe raktam 1-2 percre, hogy könnyen le tudjam húzni a héjukat.




A fokhagymákat vékonyan felszeleteltem, majd egy kis olíva olajon megpirítottam. A felkockázott paradicsomokat hozzáadtam, megsóztam és friss aprított bazsalikom levelet szórtam rá, és sűrűre főztem. Mikor már eléggé elfőtte a paradicsom a levét, botmixerrel simára pépesítettem.


Közben a mozzarella sajtot felszeleteltem vékonyan, a trappista sajtot pedig lereszeltem. Mikor elkészültek a sült padlizsán szeletek és a paradicsom mártás is, egy jénaiban rétegenként összeraktam. A jénai alját kikentem olajjal. Leraktam egy réteg padlizsánt, erre paradicsom mártást terítettem, ráraktam a mozzarella sajtot és megszórtam trappista sajttal. Addig rétegeztem így, míg el nem fogyott minden, a tetejét a sajtokkal zártam. 200 fokra előmelegített sütőben 25-30 percig sütöttem.



Az eredeti recepttel készített étel biztos isteni ízekkel bír, de ez a variáció is nagyon finomra sikeredett. Melegen elég nehéz, de ha kihűlt akkor gyönyörűen lehet szeletelni. Hidegen és melegen is ajánlják fogyasztani :)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...