2012. június 25., hétfő

Bodzaszörp

Na ezzel már egy kicsit elkéstem, de az az igazság, hogy magát a szörpöt is benne felejtettem a száraz dunsztba. Mivel nálunk van nyári konyha, én minden nagyobb méretű befőzést ott szoktam elvégezni, és valahogy ott felejtődött. A bodzaszörpök is ott készültek. Nagy fazekakba teszek 10 l vizet, 1 üveg folyékony édesítőt és egy zacskó citromsavat. Ezt felforralom majd kihűtöm.  Ebbe teszek annyi virágot amennyit csak bírok, nem sajnálom (kb. 100 fej), de előtte mindegyikről levágom a vastag szárát, hogy ne keserítse meg a szörpöt. Belekarikázok 5 db citromot, jól összekeverem és lefedve hagyom állni 3-4 napot (ahogy kijön a lépés). Azért minden nap ránézek és megkavarom.


Amikor letelt a 3-4 nap, kiszedem belőle a virágokat és a citromot, jól kicsavarom, mert elég sok lé marad bennük, majd átszűröm az egész levet egy másik fazékba. Ezt újra felforralom, majd üvegekbe szétöntöm, teszek mindegyikbe egy késhegynyi benzoátot majd lezárom az üvegeket. Száraz dunsztban hülnek ki.



Az idén 30l bodzaszörpöt készítettem, ami 28 üveg lett, ebből már egyet kapott a szomszéd Erzsike néni. De tavalyról még maradt vagy harminc üveggel (tavaly csináltam vagy 70 l-et), úgyhogy az idén is el leszünk látva.

Ez az adag amit idén csináltam
Ez maradt tavalyról

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...