2012. március 9., péntek

Kertünk virágai, fái

A kertben több helyen is megjelentek a hóvirágok. Ennek annyira örültem, mert ez már biztos jele a tavasznak. Nem szoktam letépkedni és vázába rakni, én azt szeretem ha kint van a kertben.


Tavaly vettünk egy barkafát amit két fügebokor közé ültettünk az utcafronti kertben. Szerencsésen túlélte a fagyokat mert elkezdett rügyezni. A fügebokrok még be vannak takarva, az még később fog kiderülni, hogy megmaradtak e. Előző télen mindkettő kifagyott, igaz akkor takarva sem voltak. Zoli visszametszette őket a talaj szintjéig és nyáron megint gyönyörű bokorrá fejlődtek.


A fügebokor mellet a kocsibeállónál pedig van egy tulipánfa, hát amikor megláttam első nyáron virágozni még a szavam is elállt. Addig nem is ismertem ezt a fát, de ez lett a kedvencem az összes közül ami nálunk van. Már ontja a rügyeket, olyan gyönyörű lesz amikor virágozni fog.


Ezeken kívül van egy bokor ami fehér virágokat hoz először, majd amikor elhullajtotta azokat a levelei nőnek ki. A mai napig nem tudom, hogy mi a neve, remélem majd valaki megfogja tudni mondani. Majd virágzásakor felrakok róla képet. Vannak még tulipánok, rózsák, különböző bokrok, mályvafák, több méteres tujafák, és tavaly ültettünk egy fűzfát is.

1 megjegyzés:

Évi írta...

Köszönöm hogy ellátogattál hozzám! Ha jól látom (és a leírás alapján) akkor ez Magnólia, vagy Liliomfa, sokan -tévesen- Tulipánfaként ismerik. Meleg, napos helyet igényel, emellett savanyú földet. Érdemes tavasszal egy kis mulcsot, vagy lehullott tűlevelet szórni a tövéhez! :) Jó kertészkedést!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...