2012. október 2., kedd

Fűszerpaprika

Igaz, hogy ez nem idei termés, de szerintem még két év múlva is ezt fogjuk használni. Tavaly rengeteg fűszerpaprikát ültettünk. Az egyik fajta a hosszú hegyes csípős és ennek a rövidebb változata. Ezeket amikor megértek leszedtem és zsinórra fűztem. Az ebédlőben a szekrényeken lógnak mindenfele, még anyáéknak is jutott. Ebből idén is ültettünk, még nem tudom, hogy hol lesz a helye, egyenlőre még a bokrokon vannak a termések.


A másik fajta a csemege fűszerpaprika, ez olyan nagyságúra nőtt mint a kápia paprika. Mikor leszedtük két nagy zsákkal lett. Ezt Zoli apukája elvitte magához, otthon a fóliában kiterítette ( neki van 3 óriási nagy fóliája aminek az alja le van betonozva, itt szokta szárítani a gyógynövényeket), hogy kiszáradjon. Amikor már megszáradt akkor valamelyik gépével durvára darálta. Két nagy műanyag nyalókás dobozban kaptuk vissza, azóta is abban vannak. Mindig csak annyit veszek ki, amennyi belefér a csatos üvegembe ledarálva, a kávédarálóval szoktam finomra darálni. Nekem nagyon bejött, finom is, színezi rendesen az ételt és az illata isteni. Ha majd egyszer elfogy újra ültetünk, ebben már megegyeztünk :)

A hiányzó rész fogyott el egy év alatt, tehát még van kb. 3 évnyi adag :)



1 megjegyzés:

Juhmeli írta...

A házi paprikánál nincs is jobb, összehasonlíthatatlan. Mi Feri keresztanyukájától szoktunk ellátmányt kapni. Isteni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...