2012. október 26., péntek

Betakarítás folytatása

A hosszú hétvégének hála Zoli is itthon volt pár napot. A kerttel csak egy napon tudott foglalkozni, próbált mindent felszedni amit még lehetett. Még nyáron ültettünk szivacstököt, azt hittük nem nőtt ki, mert nem találtunk termést. Most, hogy összeszedte a lopótököket talált öt szivacstök termést is. A héját lehúztuk és a ház illetve a nyárikonyha közti részen kiakasztottuk, hogy megszáradjon a belső szivacsos része. Tele vannak magokkal, azokat ki akarom majd szedni belőle. Állítólag rendesen mosdószivacsnak használják.

Szivacstökjeink száradnak
A bal oldalin még rajta van a héja, a jobb oldali már ki van bontva, érdekes
Találtunk még négy kolbásztököt és egy talicskányi lopótököt. Ezeket kiakasztottuk a két ház közé, hogy kiszáradjanak. A lopótököket majd osztogatom a hozzánk tévedőknek, mert olyan sok van, jövőre pedig megint ültetünk.








A póréhagyma kevés is lett, kicsi is lett, nem baj, egy levesnek elég, majd ha hazajön Zoli csinálok neki belőle egy finom hagymalevest, nagyon szereti.


Az idén a cékla sem lett túl sok, tavaly legalább a négyszeresét szedtük össze. A pincében tároljuk és mindig elkészítünk egy nagy fazékkal amit vagy kisebb hordóban tartok, vagy befőttes üvegekbe rakok. Általában hamar el szokott fogyni, mindenki imádja a családban.


Még a padlizsán bokrokon is találtunk pár termést, egy kisebb ládával lett, ezeket majd megsütöm vagy kirántom. Pár hétig elállnak még.


A már besárgult sütötököket is felszedtük, 2-3 db zöld maradt még a kertben. Nem sok van, de egyik sem szokványos fajta, pedig olyat is ültettünk. Úgy látszik az idén nem mindennek használt ez az időjárás.


Még a tarkababot nem szedtük le a bokrokról, majd hétvégén nekileselkedem.
Mikor Zoli felhozott mindent amit akart, leterelte a baromfikat legnagyobb örömükre, hagy lakmározzanak a zöld rengetegben. Nagyon élvezték de estefelé már tepertek fel a helyükre.





5 megjegyzés:

Lizi írta...

Ìrtam neked emailt magcsere ügyben!!

Lidike írta...

Lizi, a tökmagos és kukoricás email-odat láttam, köszönettel el is fogadom. Mást nem találtam, küldtél újabbat is?

Edit írta...

na meg is találtam ezt a bejegyzést, pedig ezt már régebben is láttam, olyan de olyan klassz ez a fura színezetű lopótök. Na és a szivacstök... :))) jópofa, ha küldtél magot, nagyon nagyon köszönöm, hogy is kell ültetni? Mert a lopótökről olvastam, hgoy fa mellé, vagy olyan helyre, ahol fel tud futni. És ha nem lenne nagy kérés, küldenél még nekem olyan kolbásztök magot? Az is annyira tetszik :)))
Puszillak
Edit

Lidike írta...

Edit, mindkét félét küldtem. A szivacstök is fut, ugyanúgy mint a lopótök vagy a dísztök. Mi kerítés tövébe ültettük. Kolbásztök mag nem lett megszedve, de mi anno is boltban vettük az ültetni való magot. Szerintem bármelyik áruház kerti osztályán van ilyen, vagy gazdaboltban. Én is fogok megint venni.

Edit írta...

Jó, akkor köszönöm, és majd megnézem, hogy hol lehet ilyet kapni, bár biztos tényleg van több helyen. Nagyon jópofa. Meg ha olyan magról ültetted , amit boltban vettél, az nem is biztos hogy kikelne, mert épp most olvastam, hogy legtöbb hibrid fajta, valami F1 jelölésekkel, amit nem lehet utóvetni, mert nem lesz olyan mint az első vetésnél. Na mindegy, akkor majd megnézem. Puszi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...