2015. január 26., hétfő

Sajtos roló


Én nagyon szeretem ezt a tömény, sajtos ízű sós finomságot, Zoli már kevésbé de azért simán megeszi, nem kell nagyon nógatni :) Emlékszem kiskoromban egy esküvőn volt ilyen, azon az estén nem voltam hajlandó mást enni csak a sajtrolót. Hát igen, régi ez a szerelem nálam. Általában leveles tésztából készítik, de nekem most nem volt itthon, így próbáltam keresni a neten egy roló receptet amihez a tésztát is gyúrták. Találtam is itt egy egyszerűt, mivel ezt nem kell többször hajtogatni, nem fog egész nap tartani a készítése ezért ezt próbáltam ki.

Hozzávalók a tésztához: nekem ebből az adagból 36 db lett

  • 30 dkg liszt
  • 8 dkg olvasztott vaj
  • 1 csipet só
  • 1 tojás
  • 2 dl tejföl
A hozzávalókat a kenyérsütőgép üstjébe adagoltam és megdagasztottam a tésztát. Egy nagyon jó tapintású tésztát kaptam, leginkább nekem a rétestésztára hasonlított fogásra. Fóliába tekertem és egy órára a hűtőbe raktam pihenni. Pihentetés után lisztezett felületen kb. 2 mm vastagságúra nyújtottam a tésztát és 2 cm széles csíkokra felvágtam. A formákra (a formáimról lentebb olvashatsz) kis átfedéssel rátekertem a tésztát, sütőpapíros tepsire raktam őket, tojás sárgájával lekentem és forró sütőben pirosra sütöttem. Még melegen lecsúsztattam a formákról a tésztákat.



Hozzávalók a krémhez:
  • 12 dkg margarin
  • 3 púpos evőkanál liszt
  • 4-5 dl tej
  • 15 dkg reszelt sajt (nekem most itthon trappista sajt volt)
  • 15 dkg natúr sajtkrém (tömlős sajt is lehet)
  • fehér bors 
  • szerecsendió
  • kihabosításhoz 10 dkg szoba-hőmérsékletű margarin
  • díszítéshez 5 dkg füstölt kecskesajt (még ennyi volt nekem, de más sajt is lehet)
A krémhez egy lábasban a margarint felolvasztottam, rászórtam a lisztet és zsemleszínűre pirítottam. Majd folyamatos kevergetés mellett több fokozatban öntöttem hozzá a tejet, nehogy túlhígítsam. Amikor kellő sűrűségű lett (olyasmi amit már a rolóba tudnánk tölteni) hozzáadtam a reszelt sajtot és a natúr sajtkrémet és beleolvasztottam a masszába. Sóztam, borsoztam és egy kis csipet szerecsendiót is tettem hozzá. Fűszerezés közben folyamatosan kóstolgattam és hiányérzetemnek megfelelően pótoltam a fűszereket. Mikor megfelelőnek ítéltem az ízét félre raktam hűlni a krémet. A kihűlt krémet már így is bele lehet tölteni a rolókba, de én gondoltam egyet és robotgéppel habosítottam még rajta és közben 10 dkg-nyi margarint belekavartam még.


Az elkészült krémet habzsákba pakoltam és a rolókat egyesével megtöltöttem, majd a végeiket reszelt sajtba nyomkodtam. A krémem éppen elég lett a kisült rolókhoz. Ekkor is lehet fogyasztani, de én a tányérra rakott kész rolókat beraktam a hűtőbe fél napra. A rolók ekkor még kemények voltak de az állás során a krém átpuhította.  Igaz nem olyan mint a leveles tésztából készített, nem lett a tészta olyan réteges, de szerintem ez is nagyon finom lett, egy biztos hamar elfogyott :D


A formáimról:


Nekem nincs bolti roló formám, mert anno elég drágának tartottam, és minimum egy tepsire való mennyiség az kb. 24 db, ha meg ennél több rolót készítünk akkor meg nem árt ha van még egy garnitúra, hogy míg sül az első adag addig tudjuk tekerni a következőt. Így a csináld magad vonalat követve sufnituningoltunk :) Barkács áruházakban lehet kapni 18-20 mm átmérőjű, és ha jól emlékszem kb. 1 méter hosszú rudakat (sokféle méret van ezen kívül), de lehet ennél hosszabb volt, már nem emlékszem. Ezt átlagosan 10 cm hosszúságra feldaraboltuk (nem mind sikerült egyformára, van közte 8,5 cm-es is, de szerintem ez már a vége lehetett. Megcsiszoltam a végeket majd egyesével alufóliába csomagoltam úgy, hogy a végei se látszódjanak ki. Sütéskor nem kell semmivel sem lekenni, simán le tudom csúsztatni róla a kész rolókat.

6 megjegyzés:

Unknown írta...

Jól néz ki ;)

Muskátli Büfé írta...

Lidike, rám nem lenne panaszod - imádom :) nagyon ötletes a forma!

Lidike írta...

Köszönöm!

Kósa Márta írta...

Nem használok margarint /ha tehetem/ a krémbe tehetek vajat?

Lidike írta...

Én eddig csak margarinnal készítettem, de szerintem nem kellene gond legyen vele vajjal sem. Szerintem nyugodtan próbáld meg :)

Kósa Márta írta...

Kész is! Vajjal! Most fogom betölteni a krémet....
Finom!!!

Köszönöm!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...