2015. április 1., szerda

Kamra mustra

Álomkamra (kép forrása)

Nagyon is él bennem egy kép, hogy milyennek szeretném látni az én kamrámat/spájzomat. Minden befőtt, savanyúság, lekvár teteje szépen fel lenne öltöztetve, mindegyiken saját készítésű címke. Katonás sorrendbe felrakva csipkeszéllel szépen feldíszített polcokra. A polcok szélein különböző hagyma és paprika füzérek lógnának. A házilag készített száraztészták vagy üvegben vagy felcímkézett dobozokban lennének fajtánként. Meglenne a helye a zsírosbödönöknek, tésztanyújtó gépeknek, vajlingoknak, fazekaknak, a falra fel lennének akasztva a különböző szűrő. És még tudnám sorolni, hogy mi hogy lenne elrakva, de szerintem ehhez már egy nagy szoba is kevés lenne :D Természetesen a mi spájzunk meg sem közelíti ezt a képet, főleg, hogy a horgászfelszerelés is oda van bepakolva. De remélem szép lassan ki tudom alakítani az álomhelyet és álomkinézetet :)
Mikor elkezdjük beültetni a kertet, előtte azért átforgatom a spájzokat (kettő is van, na jó másfél :) ) és mindhárom fagyasztót, hogy miből mennyi maradt, mi fogyott el, mi az ami kevésbé kellett. Általában "kevésbé kellett" kategória nincs, mert azért rakom el a sok finomságot, hogy e is használjam.
Ami elfogyott abból így utólag azt mondom, hogy inkább nagyon keveset készítettem.
Az egyik ilyen a ketchup, na ezt totál alulteljesítettem. Szerintem idén a tízszeresét is elrakhatom a tavalyi próbaadagomnak, tényleg isteni finomra sikeredett. Kentük mi ezt sokféle ételre, akár kellett, akár nem, plusz ízt adott mindennek.
A másik pedig ami totál eltűnt a fagyasztóból az a paprikába töltött zöldséglevél. Szerintem ez az egyik legjobb tartósítási ötlet. Nemcsak azért mert nagyon sok ételhez el lehet használni ízesítésként, például levesekhez, pörköltekhez, hanem mert ezt folyamatosan lehet fagyasztani. Mindig marad ki valamennyi petrezselyem vagy zeller zöld, csak egy-két paprika kell hozzá amibe beledugdossuk és már mehet is a fagyasztóba.


Ami még elfogyott és nagyon hiányzott az a házi készítésű ételízesítő. Úgy látszik ebből sem lehet eleget készíteni. Eddig az aszalt változatot csináltam de idén megpróbálkozok a nyersen ledarálttal is, abból többet tudnék egyszerre készíteni és ugyanúgy fel lehet használni mint a szárítottat.
Kevésnek bizonyult a kovászos uborka is amit elraktam télire. Igaz ebből még van de csak azért mert eléggé spórolósan ettük, mondhatnám, hogy csak ünnepi alkalmakkor bontottunk ki egy-egy üveget. Annyira eteti magát, hogy el is fogy egy üveggel egyszerre.


A különféle aszalványokra, de legfőképpen a gyümölcsökből készültekre is rá kell gyúrnom, mert azok mintha ott sem lettek volna a polcon úgy eltűntek. Az aszalt alma már az üvegbe zárást sem éri meg, hát az egy mennyei csemege, de azért jó lenne ha pár üveggel ott lenne a kamrapolcon. Az aszalt paradicsomot magába megenni na az egy ízbomba, olajban fűszerekkel elrakva pedig isteni ízesítő lehet pl. tészta ételekhez de én már gyúrtam bele kenyérbe, bagettbe is. Az aszalt gomba pedig levesekben nagyon finom.


A különböző gyümölcsbefőttek, lekvárok, a lecsó, a paradicsomlé, és a szörpök, na ezekből van még mindig bőven. De esszük is folyamatosan őket. A befőttből van mikor három félét is felbontunk és összeöntjük, de hát olyan finomak :P A lecsót és a paradicsomlevet pedig folyamatosan használom főzéskor, elég sok ételhez fel lehet használni őket. Azt hiszem maradok az elmúlt évek adagjánál, inkább több legyen mint elfogyjon :D


Ami nagyon bejött az a laskatök és a zöldbab befőttes üvegben elrakva. Túl sok helyet foglaltak a fagyasztóban és ezért kerestem alternatívát számukra. Amit elraktam nyáron üvegben azok még most is olyan szép fehérek és egy sem romlott meg. De a zöldbab leírása alapján elrakott karalábé az mind megbuggyant, úgy látszik annál marad a fagyasztás. Majd szeretném kipróbálni a zöldborsót is üvegbe zárni, de még nem találtam olyan leírást ami jó lett volna, csak befőző automatára ami pedig nekem nincs (na lehet idén beinvesztálok egyre még, majd meglátom).
A különféle savanyúságokból is maradt még, így azok mennyiségével sincs gondom. Van köztük kedvenc, de általában csak olyanokat rakok el amiket meg is eszünk, szeretünk. A nagy sztár most a vegyes vágott volt (csak a kovászos uborka után), idén ebből többet kell elraknom mert ezt a család is elhordja.


A három fagyasztó látszatra nemigen apad, még van benne zöldborsó, fejtett bab, különböző gyümölcsök, padlizsán krémnek való, sóska, különféle gombák és folyamatosan pakoljuk bele a húsokat ahogy vágunk jószágot. És lassan kezdődik az idei idény :D Meg is beszéltük, hogy azt kell elhasználni amit a spájzban és a fagyasztóban találunk, csak abból főzünk (na jó húsvétra azért veszek pár dolgot), mert nem lesz helye az idei terméseknek.

Elmondható, hogy nincs spájz és fagyasztó pánik, még :)



1 megjegyzés:

Domci írta...

a paprikába töltött zöldségötletet továbbfejlesztettem koktélparadicsomot,hagymákat,kelkáposztalevelet is tettem bele.köszi a tippet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...