2014. június 10., kedd

Elmúlt egy hónap


Hát igen, kezdek elkanászodni, majd egy hónapja nem írtam, ezért bocsánat minden lelkes olvasómtól. Ennek legfőbb oka, hogy az otthoni gépem bemondta az unalmast. De azért ha gép közelbe kerülök, próbálok életjelet adni, ha máshol nem akkor a facebookon.
Azért volt történés az elmúlt egy hónapban is. A kiemelkedő az, hogy a szénatároló tető alá került, csak még oldalfalai nincsenek. Bontott cserépből lett a tető elkészítve, nekem így is tetszik. Elkezdtem festeni az oszlopokat, hárommal készültem el, Zoli lefestette a tető felső éleit ahova a cserepek kerültek és itt elfogyott az összes festékünk. Elvileg 8 négyzetméterre lett volna elég, mi a közelében sem jártunk. Nem olyan nagy gond, mert majd ha veszünk akkor majd befejezem. A lényeg, hogy tető fent így az a széna bekerült alá ami a medence helyét foglalta :) Remélem a héten a medencém is kikerül és lehet pancsolni munka után egy kicsit :)








A keltetőben lévő százegy-néhány tojásból cirka 25 db kelt ki, hát ez elég siralmas arány :( De azért ennek is örülök, meg annak is, hogy 8 japán és tyúk kotlott el eddig, ebből kettő alatt már kikeltek a kiscsibik. Hát náluk a kelési arány egy kicsit sokkal jobb volt. A két mamajapit és a keltetős almot beraktuk egy három szintes neveldébe, egyenlőre ott jó helyen vannak. Most hétvégén pedig a kacsamama hozott elő négy kis apróságot. Ennek még jobban örültem,mert már olyan rég gyűjtögette a tojásokat, már arra gondoltunk, hogy nem is lesznek jók. Na de a kicsiket már a kerítésen kívülről kellett összevadásznom, az anyjuk meg bent ricsajozott. Gyors kaptak egy kis medencét amit azzal a lendülettel ki is próbáltak. Annyira cukik :)




A kecskék jóvoltából 2-3 liter tejünk van már naponta (a két kicsi még nappal szopják az anyjukat). Ebből minden héten készítek joghurtot, kefirt, főzök vele és a sajtnak valót pedig a fagyasztóban gyűjtögetem. Általában a szombat a sajtos napom, az utóbbi hetekben mindig másfajta sajtot készítettem. Készült egy 1,2 kg-os natúr gomolya, szép nagyra sikeredett, még nézni is jó volt. Elkészült az első mozzarella sajtom is amit gyors kipróbáltam egy pizza feltétként. Gyönyörűen olvadt a tészta tetején. Majd most hétvégén kecskenyicát alkottam. Ez olyan mint a tehéntejből a parenyica, csak mivel kecsketejből készült egy kedves sajtkészítő hölgy nevezte el így, illetve nem feltekerve készül, hanem valamilyen formába van belenyomkodva. Mivel csak füstölve finom, ezért hétvégén be lett zizzentve a füstölő és mivel még volt egy fél natúr gomolyám, hát azt is odaraktuk. Isteni illatok terjengtek, és isteni finomak lettek :)





És sokat kerteztünk is, de erről majd legközelebb :)


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...