2014. január 24., péntek

Minden napra házi kenyér, harmadik hét


Egyre jobban kezd ez a sütögetős hétvége tetszeni. Azt veszem észre, hogy esténként bújom a netet, hogy mi legyen a következő péksütemény vagy kenyér. Egyenlőre maradok a sima fehér lisztes pékáruknál (jól van azért becsúszott egy grahamlisztes is), még nem érzem magam felkészültnek különféle, egzotikus lisztekre és azok teljes kiőrlésű változataira.
Harmadik hétvégére Muskátli Büfénél találtam erre az "Ütős hűtős kenyér" receptre. A neve annyira ütős, hogy kénytelen voltam megcsinálni :) Pénteken gyors összeállítottam a tésztát (tényleg, öt perc sem kellett neki). Nekem petrezselyem és zeller van elültetve, amiket a nyári konyhában próbálok átteleltetni. Én ezekből vágtam a kenyérbe. Éjszakai pihenés után a szombat reggeli sütésemet ezzel a kenyérrel kezdtem. Egy ropogós héjú, lukacsos bélezetű kenyeret kaptam, a zöld fűszerektől pedig pikánsabb lett, de csak diszkréten.



Terike blogján már többször nézegettem a csodálatosabbnál csodálatosabb kenyereket és kalács költeményeket, de még egyszer sem mertem belevágni az ő receptjébe. De most csak neki bátorodtam és a fehér kenyerét elkészítettem. Annyi a különbség, hogy én nem egy nagy, hanem két kisebb cipót sütöttem, így a leírt mennyiségeket mind a kovásznál, mind a többi hozzávalónál is feleztem. Itt is a kovászt még pénteken összeállítottam és ezek is pihentek egy éjszakát a nyári konyhában. Még volt egy dilemmám, hogy miben süssem, mert a kerek jénaim alacsony és ha a sütéskor lefedem akkor a kenyér nem tud szépen megnőni. Már sikerült két vajlingot beszereznem piacról (ezek csak mélyebbek  mint egy jénai) és a kisebbikben készítettem a cipóimat próbaként. Bejött, olyan szépen megnőttek a kenyerek, hogy eldöntöttem cipót innentől csak ebben fogok készíteni. sütőpapírral és alufóliával oldottam meg a vajling beborítását sütéskor. A nagyobbikat még bepróbálom a sütőbe hátha befér, mert csak ki kéne próbálni, hogy milyen sütni egy kb. 2 kg-os kenyeret :)



Csak hogy péksütemény se maradjon ki a sorból, Limara express croissantját is elkészítettem. Ezt már többször megcsináltam éjszakai hűtős kelesztéssel, de most szobahőmérsékleten kelesztettem és még aznap meg is sütöttem. Isteni finom és nagyon foszlós ez a péksütemény. Egy kicsit munkás de szerintem a végeredmény megéri. Még melegen gyors elmajszoltam egyet :)



3 megjegyzés:

Muskátli Büfé írta...

Lidike, köszönöm, hogy kipróbáltad a hűtős kenyeret! Nagyon ügyes és szorgalmas vagy!! Csodás kenyereket és péksüteményeket készítettél.

Zzev írta...

Ha jól látom lefagyasztod őket. A croissanokat miért nem fagyasztod le simán sületlen ként és amikor kell akkor kisütöd és akkor van friss, finom, meleg kifli.

Lidike írta...

Mr. Pickles
Tudom, hogy úgy finomabb lenne, de pont idő az ami nincs. Ezért csinálok meg mindent hétvégén egy nap alatt és teszem fagyasztóba mert hét közben mire este hazaérünk a munkából erre már nem maradna sem időm sem energiám.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...