2016. november 29., kedd

Rostos gyümölcslé


Tavalyról rengeteg befőttünk megmaradt (akkor nagyon bele lendültem a befőtt készítésbe mert sok gyümölcs termett), idén csak nektarinból akartam elrakni mert az majdhogynem az összes elfogyott. Na de akkor mi legyen ennyi gyümölccsel, minden nem mehet cefrébe, mondjuk az ember annak örült volna a legjobban :) Így neki kezdtem rostos leveket készíteni. Nincs hozzá konkrét recept sem mert ez tényleg a gyümölcstől és a saját ízlésünktől függ.
A jól megtisztított és feldarabolt gyümölcsöt felrakjuk egy fazékba főzni annyi vízzel ami ellepi és jól szétfőzzük. Alma és körte esetében érdemes ilyenkor egy kis citromsavat beletenni, hogy ne barnuljanak be, megmaradjon a színük (na én természetesen főzés után tettem hozzá, akkor már szépen bebarnult :) ). Mikor szétfőtt botmixerrel egyneműsítettem. Ilyenkor lehet a sűrűségét szabályozni, ha túl sűrűnek tartjuk akkor vízzel hígítható. Illetve aki édesebben szereti ekkor cukrot is lehet beletenni, vagy édesítőszert, ha valakinek a savanykásabb íz hiányzik akkor egy kis citromsavat is tehet bele. Az a lényeg, hogy mindenki saját ízlése szerint fűszerezheti az ivólevet. Van olyan is aki a natúr ízeket szereti, az nem rak bele semmit. Ha hígítottuk és fűszereztük a levet akkor újra felfőzzük. Sterilizált üvegekbe öntjük a levet és lezárjuk. Én befőzőautomatában dunsztoltam a leveket 90 fokon 30 percig. Ha nincs automata akkor a levet forrón kell tenni az üvegekbe és lezárás után fejre állítani, hogy a hő jól ráhúzza a kupakot, majd száraz dunsztba tenni, ha kihűlt akkor mehet a polcra. Mivel nincs benne egyáltalán tartósítószer nagyon ügyelni kell az üvegek tisztaságára, illetve ha szárazon dunsztoljuk akkor olyan üvegekbe raknám aminek olyan a teteje mint a befőttes üvegeké (pl. a régi Kubus üvegek), de nyugodtan lehet befőttes üvegbe is tenni. Ha valaki mégsem bízik benne és tenne bele tartósítószert akkor annak a csomagjára rá van írva, hogy mennyi folyadékhoz mennyit kell használni.

Pár fortély:
  • alma és körte esetében már főzéskor érdemes egy kis citromsavat beletenni, hogy megtartsa a színét
  • a szőlőt nem egyneműsítettem hanem átpasszíroztam a paradicsompasszírozón így a magja és a héja fent maradt a paszírozóban
  • Kubu esetében együtt főztem az almát és a körtét, illetve külön a sárgarépát, botmixerezés után öntöttem össze a két levet majd ízesítettem

Alma és sárgabarack

Sárgabarack

Szilva

Nektarin

Szőlő


Kubu (alma, körte és sárgarépa vegyesen)

ui: még egy fortély :) Az italos üvegek a helyi talponállóból valóak, bevittem egy almás ládát és megkértem őket, hogy ha olyan üveg fogy ki ami nem visszaváltós és még kupakja is van azt gyűjtsék már össze nekem. A paradicsomlevet és a meggyszörpöt is ilyen üvegekbe szoktam rakni :)



2 megjegyzés:

Holdgyöngy írta...

Hogy te milyen leleményes vagy! Üveg ügyben. Amúgy meg nagyon ügyes!

Lidike írta...

Nem tudom, hogy honnan szedtem volna ennyi üveget össze, gondoltam bepróbálkozom a helyi talponállóban :) Hát bejött :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...