2012. augusztus 27., hétfő

Pácolt fokhagyma

A párom és az apukája is imádja a fokhagymát, képesek reggelire akár egy fejet is megenni. Így nagyom megörültem amikor Zazálea közzétette ezt a finomságot a facebook-os befőzős csoportban. Alig vártam, hogy megcsinálhassam, leginkább Zolikámnak akartam kedveskedni vele.

Hozzávalók:
  • 8 fej fokhagyma (eredeti recept ötöt ír, de nekünk amik teremtek elég kicsik voltak)
  • 2 dl fehérbor vagy víz (nálam víz, mert nem volt itthon bor)
  • 0,5 dl fehérborecet/almaecet (nálam almaecet)
  • 1 babérlevél
  • 15 szem fekete bors
  • 1 kiskanál tárkony
  • 1 kiskanál só
  • 30g cukor
  • 1 chilipaprika
Mivel saját termésből akartam elkészíteni, majdhogynem az összes fokhagymánkat felhasználtam. Az idén nem nagyon jött össze nálunk a fokhagyma, kicsi is lett és nagyon kevés, ezt szó szerint értendő.

Ennyi volt a 2012-es év fokhagymatermésünk
A legtöbb időt a fokhagyma pucolásával töltöttem. Az istennek nem akart véget érni és jól ki is marta a kezemet. Ja, egyszer-kétszer sikerült a szemembe is beledörzsölni. És a héj állandóan a késre ragadt. A végén már nagyon nem szerettem a pucolást, de a végeredmény mindent megért :) Tulajdonképpen úgy jött ki a nyolc fej, hogy tudtam milyen üvegbe akarom elrakni, és abba mértem folyamatosan, hogy biztosan teletöltsem.

Mivel egy picit piszkos lett tisztítás után a fokhagyma, ezért jól megmostam pácolás előtt
A páclé hozzávalóit összeforraljuk. Természetesen, hogy azért ez se menjen simán egy szem tárkonyt sem találtam itthon (csak úgy gondoltam, hogy van, de nem ellenőriztem előtte), ezért az első forraláskor kihagytam belőle, mert nem akartam eltérni a recepttől. A biztonság kedvéért a levet lemértem előtte, hogy biztosan elég lesz e, pont megfelelő a mennyiség
A felforralt pácléhez hozzáadtam a fokhagymát és azzal együtt még öt percig főztem. Elzártam alatta a gázt és hagytam kihűlni másnapig, a biztonság kedvéért egy kistányérral letakartam és ráraktam Zoltánomnak egy üzenetet, "Még nincs kész!"
Másnap az egészet megint felforraltam, de most már a tárkonnyal együtt és jó egy percig főztem
Üvegbe szedtem az egészet, ráöntöttem a páclevet majd a tetejére olívaolajat tettem
A lezárt üveget dunsztba raktam, de előtte azért egyet-egyet megkóstoltunk, azt hiszem minden kínt megért :)
Míg a fokhagymát pucoltam, azért egy tepsi padlizsánt is megsütöttem, amiből 3 zacskó lett lefagyasztva.






Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...