2012. augusztus 27., hétfő

Kis dinnye savanyúság

 
Kisdinnyét a dobálós savanyúságba szoktam rakni ha elég olcsón jutok hozzá.De a facebook-os befőző csoportban Tee Mea feltett egy befőttes üveges változatot és olyan szemet gyönyörködtető volt a színvilága, hogy mindenféleképpen meg kellett csinálnom.

Hozzávalók:
  • kisdinnye
  • uborka 
  • kis cukkini
  • sárgarépa
  • káposzta
  • mustármag
  • koriander mag
  • szemes bors
  • egész kömény
A felöntő léhez:
  • 3,5 liter víz
  • 0,5 liter 10% ecet
  • 1 kávéskanál borkénpor
  • fél kávéskanál szalicil
  • 1 kávéskanál timsó
Mennyiségeket direkt nem írtam a zöldségekhez, mert eléggé egyénfüggő. 3 kg kis dinnyét vettem a piacon, a többi zöldséget pedig a kertben szedtem össze hozzá, ezekből maximum ha 1-1 kiló kellett, ezekkel van kitöltve a dinnyék közti üres tér Mindent jól megmostam, levágtam a végeket, az uborkát, cukkinit és a répát vékony karikára gyalultam, a káposztát pedig vékony csíkokra vágtam.



Mindent odakészítettem a konyhaasztalra, zöldségeket, fűszereket, közben kimostam öt nagyobb befőttes üveget.


Az üvegek aljába minden fűszerből tettem egy-egy csipetet, ráraktam egy sor dinnyit és az üres hézagokat kipótoltam a többi zöldségfélével, és így rétegeztem folyamatosan. Majd a tetejére is tettem a fűszerekből és hurkapálcikával leszorítottam a tetejét, hogy ha majd a lé rákerül a dinnyék ne jöjjenek fel a felszínre. Az öt üveget teljesen megtöltöttem

Az első próbálkozás
Az egyik üvegbe nem jutott hurkapálca, abban szívószál van
A lé hozzávalóit még az elején összekevertem, hogy fel tudjanak oldódni a por hozzávalók, ez ugyanaz a lé amit az almapaprikánál és a gyöngyhagymánál használtam. Ezzel felöntöttem az üvegeket színig, majd letakarva pár órát állni hagytam, hogy lássam kell e utánaönteni levet. Mikor letelt a pár óra lefedtem az üvegeket celofánnal, rá a tetejük és irány a spájz.




Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...