2012. augusztus 21., kedd

A hétvége csak úgy eltelt

Nem sok mindent csináltunk, én legalább is. Zoli is fáradt volt így nagy munkába nem akart belekezdeni. Reggel azért levágtunk 7 db tyúkot. Én segítettem a kopasztásban és mielőtt felvágta volna őket én tisztogattam meg. Sosem gondoltam volna, hogy én kopasztani fogok majd, de elég jól megy már. Egyszer csirkét is bontottam, de inkább azt Zolira hagyom. Egy dolgot nem csinálok meg ezzel kapcsolatban, nem vágom el a nyakukat, erre még nem vitt rá a lélek, de nem is biztos, hogy valaha fog is.
Egy tyúkot egészben hagytunk, a belsőségeket külön zacskóztam, a hat tyúkot pedig szétszedtem, három zacskóba raktam levesnek valót és háromba pedig amit sütni akarunk, és így kerültek a fagyasztóba.


Utána én elvonultam főzni, levágtam kb. 1 métert az egyik kolbásztökből, ebből csináltam rakott tököt.

Azért van megkunkorodva a vége, mert már leért a földre
Hát kíváncsi leszek, hogy tényleg bekeményedik a vége és nőni fog tovább, direkt hagytam rajta egy kb. 20 centis darabot
Míg keresgéltem, hogy melyik tököt vágjam meg, felfedeztem két újabbat, ami már biztosan meg fog nőni
Ez a másik
Ezek után készítettem elő a nektarinokat fagyasztásra, közben Zoli a sütő körüli kertben tett-vett. Kiengedte a kacsákat egy kicsit legelészni. Nagyon élvezték, a kirakott átmeneti itatóban jót fürödtek, utána nem győztek szárítkózni. Ilyenkor úgy eltudom nézegetni őket, olyan édesek.






Vasárnap azért már tettvágy égett Zoliban, így befejezte a kiülős rész két oldalánál a betonkeretet. Egész nap ácsolta a sablont amit felállított, majd kiöntött betonnal. Majd ez a keret földdel lesz feltöltve és jövőre már ide is ültethetem a fűszernövényeket. Majd az egész napja ráment ennek a  készítésére.






Míg csinálta azért a kiskutyák ott lézengtek körülötte, Betyár és Lillus bent aludt a sütő alatt. Megnéztük, jó hideg van odalent, legalább használatban van a sütő :)


Én sütöttem neki egy finom sütit, este pedig mentünk be anyáékhoz vacsorára. Szedtem nekik egy tányér koktélparadicsomot. olyan illata volt a kocsiban... Direkt rajta hagytam a szárát, hogy minél tovább tartson nekik.



Hétfőn pedig nagy lecsó befőzést tartottunk.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...