2012. augusztus 21., kedd

Barack fagyasztása

Most érik a nektarin fa. Az az igazság, hogy őszibarackból van már 50 üveg befőttem és kb. 18 üveg lekvárom, ezért ezt már nem akartam csinálni. Így kitaláltam, hogy inkább lefagyasztom és majd főzhetek belőle levest, vagy csinálhatok barackos gombócot (olyan mint a szilvás gombóc, csak barack van benne).
Leszedtem két kosár nektarint (még maradt a fán) és két léről jól megmostam.


Mivel még elég kemények, ezért könnyű volt kettészedni és kimagvalni a gyümölcsöket. A konyhaszekrényt kiraktam papírtörlővel és a kimagvalt nektarint azokra raktam, hogy száradjanak. A rossz részeket azért kivágtam a gyümölcsből, de hála nem sok olyan volt benne. Befoglaltam az egész konyhapultot míg száradtak.



Mikor megszáradtak egyesével egymás mellé rakosgattam tálcákra, majd beraktam az egészet a fagyasztóba. Helyhiány miatt a tálcákat egymásra pakoltam, de ez nem gond fagyasztáskor.


Úgy 4-5 órát hagytam a fagyasztóban míg egyenként megfagytak, majd az egészet bezacskóztam és így kerültek vissza a fagyasztóba. Eddig négy nagy zacskóval van :)


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...