2012. augusztus 6., hétfő

Almapaprika hegyes csípős paprikával ecetes lében

Tavaly Zoli nővérétől kaptunk egy kisebb rekesz almapaprikát és hirtelenjében azt sem tudtam, hogy mit csináljak vele. Befőttes üvegbe nem akartam tenni, mert az előző évi adag is még a spájzban volt. Akkor találtuk ki ezt a változatot. Vékony, hegyes, nagyon csípős zöld paprikával raktuk el egy 8 literes vödörben, és olyan jól sikeredett, hogy ez fogyott el a leghamarabb.
Csak pár szem almapaprikánk van még, de csak bekavartam a levet és elraktam, nem akartam, hogy megfonnyadjon. Majd  mindig pakolgatok hozzá, ahogy ér a paprika, remélem nem lesz így semmi baja.

A felöntő lé egy 8 literes vödörhöz:
  • 3,5 liter víz
  • 0,5 liter 10% ecet
  • 1 kávéskanál borkénpor
  • fél kávéskanál szalicil
  • 1 csomag babérlevél
  • 1 csomag mustármag
  • 1 csomag koriander mag
  • 1 csomag szemes bors
A paprikákat jól megmostam, a zöld végeket levágtam tőig, az almapaprikát pedig az alján keresztben bevágtam, hogy a lé be tudjon a belsejébe menni.
A vödörbe beleszórtam a fűszereket, a folyadékokat pedig egy külön lábasban elkevertem a por hozzávalókkal.


Rádobáltam a paprikákat, majd felöntöttem az összes lével, és ráraktam a vödör tetejét, lezártam.



Két nagy műanyag tál kellett ahhoz, hogy a lé alatt tartsam a paprikákat mert még elég kevés van benne. Majd folyamatosan pakolgatom hozzá ahogy érnek. Ezt csak annak ajánlom aki imádja a csípőset, mert ez az, teljes mértékben.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...