2012. július 11., szerda

Hétvégi befőzés

Most jutottunk el oda, hogy leszedjük a másik meggyfát. Nem is szedni kellett, hanem lerázni, mert már olyan állapotban volt. Kihúztunk alá egy fóliát és arra potyogtak le a meggyek. Egy ládányi lett, amit a levelektől megpucoltam, átválogattam az egészet (már sok rossz volt benne, a nap kiégette), jól megmostam és megint kezdődött a magvalás. A végeredmény egy nagyobb vödörnyi mennyiség lett. Mivel még alig van meggyszörpünk de a fagyasztóban már van vagy 30-nál több zacskóval meggy (a tavalyról 15 maradt), ezért arra döntöttem, hogy szörp lesz belőle, a visszamaradt húsból pedig lekvár. Mivel nem vagyok egy türelmes ember, és időm sincs, hogy áztassam a meggyet, hogy levet eresszen, hát előkaptuk a szőlőprést.



Tulajdonképpen úgy használtuk, mint amikor a szőlőt préseljük vele. Beleöntöttük a közepébe a meggyet, rápakoltuk a leszorító fákat és a tetejét elkezdtük rácsavarozni folyamatosan. Időközönként hagytuk egy kicsit pihenni, addig is csöpögött belőle a lé, és mindig utánahúztuk a prést.

Itt még nincs rajta a teteje, a magvaláskor már ennyi lé jött ki a meggyből

Öt liternyi levet sikerült kipréselni, ezt édesítővel és citromsavval elkészítettem szörpnek, majd száraz dunsztba került. Így az előző adaggal együtt 9 liternyi szörpöm lett a tavalyi 20 literhez képest. Egy picit szomorú is vagyok miatta, mert nagyon szeretem. Látszik, hogy jóval kevesebb volt idén a meggyünk, mint tavaly, minimum a felével, de még így is összetehetem a két kezem, hogy egyáltalán ennyi lett a pár fagyos éjszaka után.

Ezeket az üvegeket egy kocsmában gyűjtik nekünk :)
A visszamaradt meggyből 5 kg-ot kimértem, mert csak ennyihez volt otthon dzsemfixem. A zacskón leírtak szerint megcsináltam a lekvárt édesítővel, 12 üvegcsével lett végül, ezeket is bepakoltam a szörp mellé a dunsztba, míg nem csinálok címkét, mert már a sok piros lekvárból azt sem tudom, hogy melyik milyen ízű :)
És még 3 zacskónyi meggy kimaradt, ez a fagyasztóba került. Ezeknek a zacskójára ráírtam, hogy süteményhez, mivel a leve jól ki lett facsarva.


A dobálós savanyúságba is kerültek azért dolgok. Felszedtünk a kertben többféle tököt (cukkini, patiszon, laskatok). Ezekből a patiszon az ami a savanyúságba való, a cukkinit csak bébi állapotában lehet a savanyúságba dobni.

A laskatök a fagyasztóba került,  cukkini egy részét kirántottam, a másik részéből pedig rakott cukkinit csináltam
A patiszon belsejéből kiszedtem a magokat és feldaraboltam kisebb darabokra, majd jól megmostam. Mivel nálunk a karfiol és a sárgarépa nem nő meg normális méretre, és most nem olyan drága, mindkettőből vettem a piacon 2-3 kg-ot. A répát megpucoltam és véknyabb csíkokra vágtam, a karfiolt pedig kicsi rózsáira szedtem, majd ezeket is jól megmostam.


Ezt az egészet pár uborka kíséretében a hordóba pakoltam, majd jól összekavartam benne. Most már a hordó felénél több zöldség van benne. Mielőtt lezártam azért a takaró fát a tetejére ráraktam, hogy a felszínen lévő zöldségeket a lé alatt tartsa.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...