2015. március 24., kedd

Húsos táska


Megint egy hasba valóval jövök ha nem bánjátok :)

Isteni finom töltött tészta, melegen és hidegen is fogyasztható. Mikor kedveskedni akarok a páromnak akkor mindig valami töltött finomságot sütök neki, imádja a hasát :D Ebben a töltött tésztában az a jó, hogy tulajdonképpen bármivel megtölthetjük, hússal, zöldséges töltelékkel, gombával stb.

Hozzávalók:
  • 50 dkg leveles vajas tészta (nekem most két csomaggal is volt a fagyasztóban)
  • 50 dkg darált hús (nekem sertés van a fagyasztómban)
  • vörös hagyma (én nagyon sok hagymával készítem az ételeket mert imádom)
  • 2-3 nagyobb gerezd fokhagyma
  • só, bors, pirospaprika, őrölt kömény, zöld fűszerek ízlés szerint
  • 2 ek. tejföl
  • 1 ek. liszt
Tetejére:
  • 1 felvert tojás
  • különböző magvak, szezámmag, lenmag. egész kömény, stb.

Ha fagyasztott a leveles tészta akkor azt kivesszük, hogy kiolvadjon!
Megmelegítjük az olajat vagy zsírt majd hozzárakjuk az apróra vágott vöröshagymát. Fűszerezzük és üvegesre pirítjuk. Hozzáadjuk a darált húst és lepirítjuk, ha kell még utána fűszerezzük. Felöntjük kb. 1 dl vízzel és puhára pároljuk a húst. Közben hozzáadjuk a lereszelt fokhagymát. A lisztet elkeverjük a tejföllel és az elkészült húshoz adjuk, együtt főzzük még pár percet majd levéve a tűzről hagyjuk kihűlni.



A kiolvadt vajas tésztát vékonyra nyújtjuk (kb. 2-3 mm vastag) majd felvágjuk négyzetekre vagy mint most én köröket szaggatunk ki belőle, kb. ezek 10 cm átmérőjűek, de lehet ennél kisebb is. Minden tészta közepére egy evőkanál tölteléket teszünk majd alaposan összenyomkodjuk a széleket. Nekem van ilyen tésztaösszenyomó kézi készülékem (nem tudom mi a pontos neve) három méretben is, az egyik pont jó volt ehhez a tésztamérethez így ezzel nyomkodtam össze. Sütőpapíros tepsibe rakjuk a megtöltött tésztákat, lekenjük tojással és megszórjuk magvakkal. 200-220 fokra előmelegített sütőben pirosra sütjük.



3 megjegyzés:

erdoseva55 írta...

Hű, ez nagyon finom lehet! Ki is próbálom a héten :) Köszi a receptet!

Juhmeli írta...

Megint nagyon gusztát hoztál, én is ki fogom próbálni.

Kiskecske mikor lesz? És végül sikerült neked is fejni?

Lidike írta...

Köszönöm nektek!

Juhmeli, pont tegnap ellet le két kecském, az egyiknek ikrei lettek, de az előhasi Pannikának halva született meg a kis bakja. Hát ez van, és még háromért izgulhatok. A fejés kb. negyedik próbálkozásra sikerült, utána már nem volt gond, ment mint a gépezet :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...