2012. május 11., péntek

Esetem a fuksziával

A múlt héten vásárolt kis fuksziafám erőteljesen elkezdte ledobni magáról a virágokat és a bimbókat. Egy két napig elnézegettem, de tegnap reggel kétségbeesésembe behoztam a lakásba (eddig a ház előtti kicsi lépcsős verandán volt aminek teteje is van). Amikor megböktem az oldalát egy csomó virág lehullott róla.


Munka után az első utam a virágoshoz vezetett akitől vettem ezt a szépséget. Elmondtam neki, hogy mit tapasztaltam. Nagyon rendes volt, kérdezgette a körülményeket, végül is arra jutottunk, hogy igaz nappal meleg van, de estére annyira lehűl a levegő, hogy az még a fuksziának hideg. Tehát jól tettem, hogy bevittem, és addig ne is rakjam ki, amíg este minimum 15 fok nem lesz.
Ha már ott voltam, rákérdeztem, hogyan tudom majd szaporítani. Annyi az egész, hogy ha levágom az egyik ágát és azt a végétől felvagdosom 8-10 cm-re,  fatörzs felőli vége már nem jó, mert az már nagyon fás. Ezeket dugjam bele kis kávés pohárba rakott földbe (nekem ilyen nincs, de vannak kisebb műanyag tartóim, vagy tejfölös poharaim). Mondtam neki, hogy nekünk van egy kis fóliánk, azt mondta, hogy az jó, vigyem ki oda, ott jó helyen lesznek, csak csináljunk neki árnyékot, illetve nem szabad locsolni, csak permetezzem rá a vizet.
Még szó esett a tápoldatos vízzel való locsolásról is. Ő azt ajánlja, hogy ne csak egy hónapba egyszer kapjanak tápoldatot a kinti növények, hanem inkább másfélszeresen hígítsam és folyamatosan azt adagoljam nekik. Így jobban meg fogják hálálni. Na majd meglátjuk. Nagyon rendes volt és segítőkész a hölgy, máskor is oda fogok menni ha valamit akarok venni.

1 megjegyzés:

Lizi írta...

Az én fuksziáim is kint vannak az árnyékban.Nem hiszem, hogy túl hűvös lenne nekik éjszaka.Gondolj az angol filmekre,ott milyen gyönyörűek.Szerintem a sok víz miatt is leesnek a bimbók.Én úgy vettem, hogy alig látszott rajta bimbókezdemény és gyönyörűen kinyílt.Lehet, hogy a tieden már nagyok voltak a bimbók és nem tűrte a helyváltoztatást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...