2014. január 17., péntek

Minden napra házi kenyér, második hét


Majdnem elmaradt a második heti kenyérsütögetésem. Hétköznap már éreztem, hogy beteg leszek. Torkom fájt és megfázás tüneteit is produkáltam. A szombat délelőtti malackavágás betett nekem, délutántól már az ágyat nyomtam, nagyon kipurcantam. Vasárnap reggel Zoli meg is kérdezte, hogy hogy érzem magam, menjen e ki a boltba kenyeret venni. Na azért nem adtam fel ilyen könnyen. Ebédet is kellett készítenem így mondtam neki, hogy a kenyérvásárlást napoljuk el, várjuk meg mire jutok ebben az állapotomban. Megreguláztam magam és nekifogtam a sütés-főzésnek.
Készítettem megint egy adag hamburgerzsemlét, mert nagyon ízlett Zolinak, illetve könnyű a formázása, nem vesz el sok időt. Jó kis szendvicseket gyártott belőle múlt héten is.


Még hét közben kinéztem egy joghurtos graham kifli receptjét. Meg is vettem hozzá a lisztet, így ha már megvolt ezt is megcsináltam. De arra már nem vitt rá a lélek, hogy kifliket formázzak, így inkább maradtak kis cipó formában. Olyan formára amilyet régen lehetett venni, kicsi graham kenyér (nem tudom, hogy ilyet árulnak e még), azt nagyon szerettem. Sütés után rögtön meg is evett egyet kíváncsiságból, nagyon ízlett neki.


Csak, hogy a kenyér se maradjon ki a sorból, megint burgonyás cipót gyúrtam be. De csak egyet, ennyire maradt délutánra energiám. Ennek sem olyan nehéz a formázása és a burgonya miatt még finomabb mint a sima kenyér. Így sikeresen teljesítettem a második hetet is. Három vagy négy darabonként becsomagoltam mindent és a megüresedett "kenyeres fiókot" újra feltöltöttem a fagyasztóban. Ennyiből tud a héten gazdálkodni, szerintem már szombaton készíthetem a következő adagot mert addigra minden el fog fogyni.



3 megjegyzés:

Muskátli Büfé írta...

Csodás lett mindegyik, Lidike! Gyógyulj meg hamar - várjuk a finomságokat.
(A tarhonya receptjét megtaláltad? - itt a link http://muskatlibufe.blogspot.hu/2013/02/tarhonya.html )

Lidike írta...

Köszönöm! Ahogy csinálom a kenyereket, azt veszem észre, hogy egyre jobban megy :)
A tarhonya receptjét megleltem, lassan meg is csinálok egy adagot mert elfogyott itthon és legközelebb már a sajátot szeretném készíteni. Jelentkezek majd, hogy milyen lett.

Muskátli Büfé írta...

Nem ördöngősség - viszont finom. Az el nem fogyott tarhonyát befőttes üvegbe tettem - úgy várta a sorsát.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...