2013. december 31., kedd

Az év utolsó napján


Számunkra nem másabb a többi napnál. Ezen a napon is korán keltünk, mert a jószág ugyanúgy éhes és szomjas. Mivel még mindig csodálatos idő volt ezért a baromfikat leengedtük a kertbe, kapirgáltak kedvükre vagy rohangásztak, főleg azért mert Borsó a kismalac jól megkergette őket.

A kecskék a szomszéd kertjében legelésztek, vagy éppen egymással játszottak. A három fekete grácia vinnyogott a kerítés mellett, mert ők is szerettek volna kijönni, csak az a gond, hogy összetúrták volna az egész kertet. Így csak a kerítés mellől nézegették, hogy a kutyák és a macskák önfeledten bohóckodtak egymással. Ubul lenn a kertben ugrabugrált, míg a többi nyuszi a helyén volt kénytelen sziesztázni. A madáretetőket is feltöltöttük magokkal, meg is érkeztek az első lakmározók a macskák nagy örömére. De azért óvatosak a madarak így a cicusok hoppon maradnak.
 Megreggelizettem a fiúkat, tegnapról még maradt lángos tészta a hűtőben, ezt sütöttem meg nekik. Reggeli után Zoli kiment a műhelybe dolgozni, ma már mindenféleképpen szerette volna befejezni az ágyunkat (sikerült neki). Az apukája vagy neki segített, vagy keresett a ház körül valamilyen elfoglaltságot, mert ugyebár egy ilyen helyen mindig van valamilyen tennivaló. Készített két seprűt vesszőből, majd jó lesz havat elseperni. Felásták még a fóliát és összeseperték az udvarokat.
Közben elkészítettem az ebédet, természetesen disznóhúsból egy kis székelykáposztát. Süteményt nem kellett sütnöm mert a karácsonyi sütikavalkádból még mindig maradt. Hamar eljött a délután, főleg ha az ember elfoglalja magát. Gondoltuk készítünk egy kis forralt bort. Józsi bácsitól kaptunk a saját borából egy üveggel, ezt raktam fel főzni. Megbolondítottam mindenféle jóval, tettem bele cukor mellett egész fahéjat, csillag ánizst, pár csepp vanília aromát, szegfűszeget, karikáztam bele narancsot és egy pici gyömbért is. Mikor elzártam alatta a gázt akkor még narancslével és mézzel ízesítettem. Közben begyújtottunk a kandallóba is, imádom a tűztől ropogó fa hangját és a látvány sem utolsó ami a kandalló ajtaján át láthatunk. Engemet teljesen meg tud nyugtatni. Vacsora után (fiúk örömére töltött pizzát készítettem) az isteni finom nedűt kortyolgatva beszélgettünk hármasban, hogy mi történt velünk ebben az évben, mit szeretnénk másként csinálni, miket szeretnénk elérni. Együtt várjuk az új évet, anyáékkal pedig az újév első napján fogunk találkozni.
Közben besötétedett, a jószágot bezártuk a helyére. A kecskét megfejtük és a tojásokat behoztuk, illetve a malacokat megetettük.
Hát így telik nálunk az év utolsó napja, majdhogynem úgy mint az év bármely másik napja. Nem összegezném az elmúlt évünket, történt velünk jó és rossz is, volt miből tanulnunk. Akik folyamatosan olvastak minket, azok végig kísérhették portánk mindennapjait. Akik pedig most vagy ezután kapcsolódnak be, azoknak pedig jó olvasgatást kívánok.
Boldogsággal búcsúztatjuk ezt az évet és reméljük, hogy ilyen vagy ennél jobb lesz a jövőévi folytatás!


3 megjegyzés:

Gandalf írta...

Ez a nap is úgy kezdődött, mint a többi,
Sok a kötelesség, nincs mit tenni.
Ám az új évben könnyebb legyen,
Hiányotok a jóban sose legyen!

Unknown írta...

Imádom a blogodat,kb. 1 hónapja találtam rá,azóta a legelejétől olvasom.Reméljük ez a 2014 sikeresebb lesz.Nekem is most nyílt egy még eléggé "nyers" blogom.Ha érdekel szívesen elküldöm. :-)

Lidike írta...

Szia Virág! A blogodat már meg is leltem, kívánom, hogy sok örömödet leld benne. Remélem minél többet fogok nálad olvasgatni!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...