2013. augusztus 8., csütörtök

Csemegeuborka


Igaz, hogy a mi uborkánk kipusztult és ami utólag lett ültetve az is elég satnya, nemigen lesz belőle valami is. De az én drága kolleginám megörvendeztetett egy szatyorral. Meg is kérdeztem tőle, hogy neki hogyhogy ilyen szépek még az uborkái. Elmondta, hogy amit magról vetettek az nekik is kipusztult, de ő akkor vett a piacon egy idős bácsitól palántákat és azok teremnek még mindig.
Kezdek már én is rájönni, hogy ezek az olcsó bolti magok nem sokat érnek, csak az a baj, hogy a drágább fajták pedig sokszeműek, azokat inkább termesztők veszik. Lehet, hogy ha többen összefognánk és úgy vennénk meg egy-egy adag magot és utána azt szét lehetne osztani, és talán a termésünk is jobb lenne. Hát ez csak egy kósza gondlat.
Szóval a kapott uborkából csemegeuborka készült. Igaz nem volt olyan apró szemű a termény, de szerintem így is jó lesz majd télen elcsemegézni :). Egycsipet receptjét hívtam segítségül mert eddig nem csináltam ilyet.


Hozzávalók:
  • uborka
  • 1,5 liter víz
  • 4,5 dl ecet (10%)
  • 25 dkg cukor 
  • 2 dkg só
  • 1-1 csapott teáskanál mustármag, egész fekete bors, egész kömény
  • fél teáskanál koriander
  • 7-8 babérlevél
  • kapor
  • tartósítószer (Nátrium benzoát)
A jól megmosott uborkákat még átdörzsöltem szivaccsal, hogy a kis tüskéiket eltávolítsam. Majd szépen jól kimosott és kifertőtlenített üvegbe rendeztem őket szorosan.
Közben a többi hozzávalót összekevertem és felraktam főzni a felöntő levet. Mikor felforrt akkor visszavettem a lángot és főztem 15-20 percet. A tűzről levéve a lének megfelelő mennyiségű tartósítószert kevertem hozzá és még forrón ráöntöttem az uborkákra. Mielőtt lezártam őket fóliát tettem a tetők alá, majd fejre fordítottam, hogy a forró lé jól ráhúzza a tetőt az üvegre. Kb. öt perc múlva visszafordítottam és beraktam száraz dunsztba, majd bekerültek a spájzba a többi savanyúság mellé.


A lé mennyiségét én úgy számoltam ki (nekem pont annyi kellett ami egycsipet receptjében van leírva), hogy az üvegbe berakott uborkákra vizet engedtem, majd ezt kiöntve lemértem az össz folyadék mennyiséget. Ezt osztogattam vissza a fent leírt recept alapján.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...