2012. november 28., szerda

Hétvégi körtebefőzés

Végül a téli körtefáról két láda körtét sikerült megmenekíteni. Illetve a fiúk nagy örömére kb. öt hordónyi körtecefre lett. Ez a szárazság nem tett jót a termésnek, idő előtt el kezdett tömegesen lehullni a fáról, illetve ami fenn maradt az meg nem volt eléggé megérve, hogy leszedhető legyen.
Másfél láda körtét dolgoztam fel a hétvégén, mindből befőtt készült, pontosan 46 üveggel. Természetesen mellette még főzőcskéztem, sütit sütöttem, segítettem a kinti munkálatokban is és ezért haladtam csak ennyire. Az elkészítés menete teljesen megegyezik a vegyes gyümölcsbefőtt és az őszibarack befőtt elkészítésével.
  • üvegmosás
  • körtemosás
  • körte darabolás, magház kivágása, citromos vízbe pakolás (mert különben befeketíti a vizet)
  • üvegbe 12 szem édesítő, körte, víz, tartósító szer
  • celofán, tető rá az üvegbe
  • nagy lábas aljába újságpapír, rá a befőttek, 3/4-ig vízzel felönteni, konyharuhával letakarni, fedőt rátenni
  • alágyújtani és addig főzni míg a befőtt leve nem kezd el gyöngyöződni
  • lábasban hagyni kihűlni
  • másnap lehet a kamrapolcra pakolni






Még maradt egy fél ládával, abból szeretnék egy pár üveg lekvárt illetve chutney-t csinálni.

ui: Zoltánom az utóbbi napokban kettesével eszi a befőtteket (két üveget bekanalaz nasinak), örülök, hogy ennyire ízlik neki

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...