2012. február 24., péntek

Citromos álom

Hétköznap esténként munka után nem nagyon szeretek olyan ételeket sütni főzni amik eléggé pepecs munkával járnak, ezeket inkább meghagyom a hétvégékre. Ezért is megörültem amikor andi1976 oldalán megtaláltam ezt a sütés nélküli finomságot. Egy két helyen változtattam a receptúrán.

Hozzávalók:
  • 25 dkg cukrozott tetejű babapiskóta ( mert ez jobban puhul )
  • 5 dl tejföl (én házi joghurtot használtam, mert pont előző nap készítettem)
  • 5 dl tejszín
  • 2 db citrom
  • 12 ek. cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor 
A joghurtot habosra kevertem a kétféle cukorral, majd hozzáadtam a citromok reszelt héját és levét, és ezekkel is alaposan elkevertem. A tejszínt kemény habbá vertem, majd óvatosan beleforgattam a citromos krémbe. Egy jénai tál alját kiraktam babapiskótával Mivel tudtam, hogy Zoltánom biztos nem állja meg, hogy másnap reggelig ne egyen belőle, ezért a piskóta könnyebb megpuhulásához először egy kis fazékba feltettem egy kis vizet, amit becukroztam és abba is tettem egy citrom kifacsart levét. Amikor forrt, levettem a tűzről és mielőtt a jénaiba tettem volna a piskótákat, kicsit megforgattam benne, rákentem a fele krémet, majd ismét egy sor piskóta jön és a tetejére simítottam a maradék citromos krémet. Gondoltam berakom a hűtőbe egy kicsit dermedni mielőtt szépen feldíszítem citromgerezdekkel, de mikor erre került volna sor a következő látvány fogadott:


Hát Zoltánom egy kicsit gyorsabb volt. Isten bizony mindig kiszagolja  ha csinálok valami finomhamizósat. Egy biztos, nagyon finom, könnyen elkészíthető sütés nélküli sütemény. Majd ki fogom próbálni a receptet különféle gyümölcsökkel.

1 megjegyzés:

zazálea írta...

és nálatok is ilyen szépen elvágólag van? mert nálunk is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...