2014. február 6., csütörtök

Minden napra házi kenyér, ötödik hét


Remélem nem nagyon untatlak titeket a kenyeres posztjaimmal. De azért is szeretem leírni, mert legalább ezzel is inspirálva legyek  sütésre :)
Most nem sok mindent készítettem, összesen kétfélét. Ennek két oka is volt. Az egyik, hogy átnéztem a fagyasztót és elég sok mindent találtam az elmúlt hetekről. Egy-egy zacskó kiflit, zsemlét, graham cipót és még szeletelt kenyeret is. A nyomósabb ok pedig az, hogy totál be van durranva a jobb bokám. Valamikor múlt héten rosszul léphettem, vagy beleléptem egy gödörbe, nem emlékszem. De a bokám az a hétvégére nagyon totál lett, így leginkább vizes ruhába csavarva és felpóckolva feküdtem az ágyban. De a fiúkat ettől függetlenül el kell látni kenyérfélével :)


Az első ami készült, az egy hatfonatú kalács, vagyis kettő. Farkas Vilmosnál találtam ezt  a receptet és egy nagyon jó videót a hatos fonásról. Elsőre megértettem a lényegét, nem kellett ki-be mászkálnom a konyha és a szoba (ahol a számtógép van) közt, hogy hogyan kéne csinálni. Gyönyörűek lettek a kalácsok, csak a szálak sodrását kell még egy kicsit gyakorolnom, nekem a felületük megrepedezett, nem lett olyan szép sima. De az íze az isteni lett, mikor a fiúk hétfő reggel ezt ették akkor én is megkóstoltam :) A színe pedig belül szép sárga, biztos a házi tojás miatt :) Az eredeti recepthez képest annyit változtattam, hogy kb. 10 grammal több porcukrot adtam hozzá kalácsonként, illetve nekem nem volt itthon sem citromom, sem vaníliám, ezeket aromákkal helyettesítettem. De így is illatozott a konyha sütés közben.


Illetve Terikének a nagy kenyere sült ki újra. De most résen voltam és le tudtam mérni a súlyát, pontosan 2,022 kg lett. Ehhez előző nap már elkészítettem a kovászt gondolván, hogy ennyit kibírok fél lábbal is :)
Kezdek olvasgatni a természetes kovász neveléséről és az abból sült kenyerekről. Csak az a gond, hogy 22-24 foknak kellene lenni a lakásban ahhoz, hogy kovászt neveljek, de mi kazánnal fűtünk és mivel napközben nem vagyunk otthon, nem tudom ezt a hőmérsékletet tartani, ehhez nálunk hideg van. Várok, hogy jobb idő legyen és akkor belefogok ebbe is, addig mazsolázom az egyéb recepteket.

5 megjegyzés:

Unknown írta...

A kalácsok gyönyörűek lettek!De a kenyér se semmi :) Ügyes vagy!

Unknown írta...

A kalácsaid is gyönyörűek, én ma próbálom ki ezt a kenyeret, nagyon kíváncsi vagyok. A kovásznak tényleg meleg kell, én ráteszem a kazán tetejére :)Hallottam olyat is , hogy beteszik a mikróba. Gondolom az egyenletes hömért.Mielöbbi gyógyulást!

Mariann írta...

Hamburgerzsemle receptjének keresése közben bukkantam rád tegnap! Hát... azóta olvaslak, amikor csak az időm engedi. Legszívesebben abba sem hagynám! :)
Egy tüneményes nőci lehetsz, szuper férjjel, apóssal, családdal.
Csak gratulálni tudok minden tevékenységedhez! :)
Megsütsöttem a hamburgerzsemlét és egy kalácsot is, mindkettő fantasztikusan finom lett. :)
A kertészkedés, az állatok, a sütés-főzésed, mindened... ügyes vagy! Mi is falun élünk, a kerttel sokat bénázunk. :D Vettünk ma is vetőmagokat, gondoltam rád az üzletben közben. :)
Jövök mostmár sűrűn :)
Üdv,
Mariann

Muskátli Büfé írta...

Töretlen kedv - töretlen fejlődés! Nagyon szép lett a kalács és a kenyér is. Két tipp: citromhéját lereszelem (előtte persze jó alaposan mosni/sikálni) és összekeverem cukorral - kicsit nekem ugyan összeállt, de így mindig van citromhéj. Vanília: ha hozzájutsz jutányosan vanília rúdhoz, akkor vodkába érdemes elhasítva betenni jónéhány szálat, így mindig van vanília aroma.
A bokáddal kapcsolatban pedig javulást kívánok!

Sylvia írta...

Egy csöppet sem untatsz minket a kenyeres leírásokkal, sőt ! Olyan irigykedve néztem a gyönyörű kenyereket, zsömléket, hogy én is kedvet kaptam: isteni kiflik sikerültek a férjem nagy örömére :-). A kalácsod (IS) olyan csodás, hogy biztosan megsütöm én is !
Üdv
Sylvia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...