2015. szeptember 23., szerda

Piccalilli


Minden a River Cottage sorozattal kezdődött de már évekkel ezelőtt. Az egyik részben (azt már megmondani sem tudom, hogy melyik sorozat hányadik része volt) készítették el ezt a savanyúságot ami számomra olyan gusztusos volt, hogy mindenképpen el akartam készíteni. Csak az volt a gond, hogy elfelejtettem a nevét és így évekre maga a savanyúság is feledésbe merült. Majd idén megint a szemem elé keveredett valahogy, de most már nem eresztettem. Megkerestem a receptet a River Cottage honlapján és hétvégén el is készítettem, egyből dupla adagban.

Hozzávalók egy adaghoz:
  • 1 kg zöldségkeverék
  • 50g só

  • 30g kukoricakeményítő
  • 10g őrölt kurkuma
  • 10g mustárpor (mivel a közelemben sehol sem lehetett kapni, ezért megnéztem a neten, eléggé borsos ára van, mivel mustármag van porrá örölve ezért fogtam én is a sima mustármagot és kávédarálón megdaráltattam)
  • 1 tk tört római kömény (én nem szeretem ezért helyette sima köményt használtam)
  • 1 tk tört koriander mag
  • 6 dl fehérborecet
  • 150g cukor
  • 50g méz

A zöldségkeveréket sokféle zöldségből lehet készíteni, általában 5-6 félét használnak egyszerre. Én most karfiolt, paprikát, sárga répát, uborkát, zöld paradicsomot és lila hagymát daraboltam falatnyi darabokra közel azonos mennyiségben. De ezen kívül még lehet benne zöldbab, gyöngyhagyma, mogyoróhagyma stb. A feldarabolt zöldségeket összekevertem és megsóztam majd átraktam egy szűrőbe és 24 órát hagytam lecsepegni a levét hűvös helyen (én a hűtőbe raktam be).



A lecsepegett zöldséget hideg vízzel átmostam majd konyharuhában megszárítottam.
Egy kisebb vajlingba beleraktam a fűszereket (keményítő, kurkuma, mustárpor, mustármag, köménymag, koriander) és 1,5-2 dl (én eleve dupla adagot készítettem) ecettel összekevertem. A maradék ecetet a cukorral és a mézzel egy nagyobb lábasban (majd a zöldségeknek is bele kell férnie) felforraltam, a forró léből egy jó evőkanállal a fűszerpasztához kevertem, majd ezt visszaöntöttem a forró lébe és állandó kevergetés mellett felforraltam lassú tűzőn és pár percet főztem. Nekem elég hamar besűrűsödött.
Ebbe a forró sűrű lébe beleraktam a lecsöpögtetett zöldségkeveréket és jól összekavartam majd pár percet még főztem. Forrón üvegekbe raktam, lezártam és fejre állítottam pár percre, hogy a tetők légmentesen zárjanak, majd száraz dunsztban hagytam kihűlni.







Elvileg 4-6 hétig hagyni kellene állni, hogy összeérjenek az ízek, hát nem tudom hogyan fogom kibírni, hogy addig meg se kóstoljam (szerintem sehogy). De azért a lábast mosogatás előtt kinyalogattam, jó kis pikáns íze van, kíváncsi vagyok, hogy kihűlve milyen lesz majd :)
Kóstoló után jövők majd a tapasztalatokkal!

Itt egy videó is az elkészítésről, igaz egy-két mozzanatban nem egyezik a leírtakkal (pl. a fűszereket nem külön kavarja ki, hanem egyből mindent rak fel főzni) de a lényeg benne van.




2 megjegyzés:

Virág írta...

Egyszer kipróbálom, nagyon guszta!:)

Oliv Flower írta...

El sem tudom képzelni milyen az íze, azonban nagyon izgat a doldog.
Egyébként, már én is kacsingattam rá, de még nem volt merszem elkészíteni.
Nagyon étvágygerjesztő a képeiden keresztül!
KM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...